Aviseringar
Rensa alla

Är jag tjock?


Emma22
Ämnesstartare

hej! Jag är 15 år 169 lång och väger 63 kilo. När jag frågar folk så säger dom att de är normalt att jag inte behöver gå ner osv.. Men jag känner mig jämt tjock och klumpig, och jag skulle vilja ha en platt mage. Hur mycket väger ni och hur långa är ni? Tycker ni jag väger för mycket? Har ni några tips på hur man går ner i vikt? 

H


   
Citera
Ämnesetiketter
höna

 Nej, du är normalviktig och absolut inte tjock. Men om du vill ändra på något äre ba å träna å dra ner på onyttigheter. 


   
SvaraCitera

hej, jag är 16 och väger runt 80 lång och då är jag typ över 190 så nej jag tycker inte du är inte tjock. jag själv väger för lite tycker för min längd men huvudsaken är nöjd med den vikt du har. Om du ska går ner är helt upp till dig men gör det då för att du vill och inte för att någon annans säger det,skulle du vilja veta från en garanterad källa gå till en läkare. dom kommer veta vad som är bäst.  Hoppasn verkligen det här hjälpte för dig, jag är ingen expert, men jag tycker det är viktigt att hjälpa människor. Glad 😀 


   
SvaraCitera

du är inte överviktig eller underviktig. !!!DU ÄR JÄTTE VIKTIG!!!

btw din vikt är medel och god


   
SvaraCitera

Hej. Man kan absolut inte kalla dig överviktig utan du är normalviktig. Tittade snabbt upp ditt bmi (man ska inte lita blint på sådant men det ger en liten uppfattning) och du låg helt inom det normala där. Fråga dig istället varför du har sådana tankar? Beror det på rent kroppsliga saker som att du tycker det är finare med platt mage eller beror det någonting på ditt självförtroende? Det finns alltid vissa delar av kroppen som man inte är helt nöjd med, om det påverkar en för mycket så att man tänker på det hela tiden kan det ha att göra med självförtroende, och då kan man jobba med det istället.

Med det sagt så tycker jag inte du ska tveka på att börja träna. Det är ju hälsosamt och man mår mycket bättre av att träna. Att man sedan blir mer nöjd med sin kropp när den med tiden blir mer vältränad är ju ett stort bonus. För det är träning som är det bästa för att hålla vikten. Ät en sund kost och träna på ett hälsosamt vis så kommer du se att du blir mer nöjd med din kropp och mår bättre. Lycka till. 🙂


   
SvaraCitera

NEJ   Tumme upp


   
SvaraCitera

Väger 56kg och är 171cm lång. 

Rör på dig, gå ut och gå, jogga. Ät hälsosamt. Ät bara godis/skräpmat 1 gång i veckan.

Och nej, tycker inte du är överviktig. Glad


   
SvaraCitera

nej 🙂

 


   
SvaraCitera

Nej du är inte tjock. Om du är rädd om figuren så ät mindre kolhydrater. = Bröd ris past och potatis. Mera grönsaker och kött istället.


   
SvaraCitera

Jag är 172 och väger 66. Det allra mesta jag vägt är 76, men jag tränade en del då och såg egentligen ut som jag gör nu. Enligt BMI var jag överviktig, men icke! Jag var normalviktig då och jag är normalviktig nu. Och det är du med. No worries. Glad


   
SvaraCitera
Satrid

171 ca, väger 65. Och jag är skitsnygg! Jag har celluiter och en jävla massa bristningar, otränat fett osv.... MEN tro mig jag får ligga som fan ändå! Så klanka aldrig ner på dig själv, för jag slår vad om att du är skitfin. Den dagen du tycker det själv, den dagen tycker andra det med.... så funkar det


   
SvaraCitera

Screenshot_20171208-025034.png


   
SvaraCitera

Jag lider av fetma och är onöjd med min kropp vad ska jag göraLedsen1512698618006-1425672033.jpg


   
SvaraCitera