Aviseringar
Rensa alla

Är jag udda?


Ämnesstartare

Hallå där ute.

Jag har märkt att nästan varenda femtonåring i mina kretsar festar varje helg. De snackar även om snus, cigg och hasch och annan jävla skit. Snackar om hur den snusen smakar, hur full var du igår? Såg du hennes bilder på Instagram? Den och den gjorde det på festen.

Jag är femton. Jag har kompisar, jag klär mig dyrt och jag pluggar mycket. Jag har aldrig smakat alkohol, rökt en cigg, eller snusat.

Att vänta tills jag var arton var en självklarhet för ett halvår sedan, men nu har jag märkt att det är så accepterat att dricka. Det låter så fel, men så är det. Alla gör det, till och med de tjejer man aldrig skulle tro göra det, gör det.

Står fortfarande stark och säger nej varje gång någon frågar, men nu på sistone att jag inte passar in på grund av att jag aldrig är på någon fest. Jag är inte cool nog.

Är jag udda?
Borde jag vara stark och hålla mig borta från det där? Berätta om era erfarenheter.


   
Citera

Alla går inte igenom den där fjortisfasen/har det svårt hemma.


   
SvaraCitera

isola:

har det svårt hemma.

[crazy]

Gummihest:

Är jag udda?
Borde jag vara stark och hålla mig borta från det där? Berätta om era erfarenheter.

Nej det är inget fel på det och inget konstigt men kanske lite ovanligt men orka bry sig? Gör så som du känner för att göra bara. Orka festa och sånt om du inte tycker att det är kul osv. Visst om du tycker att det verkar kul så kör på bara


   
SvaraCitera
kachin

Vad kul att du klär dig dyrt [cute]

Men nä, du är inte udda.
Om du borde hålla dig borta från "det där"? Ja det är helt upp till dig.

Egna erfarenheter:
Jag var nog ganska lik dig i mitt uppförande som 15åring, förutom att jag inte pluggade så mycket eller att mina kläder var dyra.

Fick faktiskt kompisar ändå [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kachin

"Vad kul att du klär dig dyrt."
Gör inte narr, vi är olika och klär oss olika beroende på en massa olika saker.


   
SvaraCitera
kachin