Aviseringar
Rensa alla

Är jag ytlig?


Ämnesstartare

När jag går på stan känns det ibland som att jag är från en annan planet. Trots att jag inte sticker ut jätte jätte mycket får jag lätt känslan att alla betraktar mig som en ytlig person. Är man de bara för att man vill se bra ut?


   
Citera
Ämnesstartare

nej, det har bara med din kassa självkänsla att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:
nej, det har bara med din kassa självkänsla att göra.

Men tänk om jag både är ytlig och har dålig självkänsla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vadå menar du på att folk ba "kolla vilken ytlig person som går där" 

jag brukar döma sånt efter hur folk beter sig (säger)

om nån kär sig fint/uppklätt så brukar ja int tänka på att dom e ytliga
skulle mest ba känna "ok måste skaffa nya kläder ja me" =P
srsklt om de e en mkt fint klädd tjej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahahe:

Men tänk om jag både är ytlig och har dålig självkänsla?

Folk bryr ju sig om sitt yttre eftersom de är under uppfattningen av att det kommer leda till något de vill(vilket det ofta gör). Inte för att de inte har några andra tankar i huvudet. Det är inget fel alls med det. 
Om någon reducerar en annan människa ned till bara deras yta så har den antagligen inte tänkt igenom det hela speciellt noga.

Det är inget fel eller konstigt alls att bry sig om sitt yttre. Det är lätt att förklara. Däremot är det kanske inte alltid önskvärt och det kan absolut gå för långt.
Därför bör man fråga sig själv vad det är man hoppas vinna med att se bättre ut och om det är rimligt? Om det är möjligt att lösa det som får en att bry sig om hur man ser ut på något annat mer hållbart vis?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

att vilja se bra ut, och att bedöma någons karaktär utefter utseende är ju två vitt skilda ting. 


   
SvaraCitera