Aviseringar
Rensa alla

Är kär i min bästa kompis


Ämnesstartare

Jag börjar med lite kort bakrundsinfo.
Jag är man hon är kvinna. Hon är min bästa vän, även nästan den enda vännen jag har. Vi har känt varann ganska länge, har ofta gått på bio och sånt tillsammans. Det senaste har hon blivit nästan den enda jag umgås med. Hon har börjat på samma gymnasium som jag, vilket har gjort att vi ses hela tiden.

Jag har fått känslor för henne
På senare tid har jag fått en krypande känsla hela tiden som säger att jag har tyngre känslor för henne. Jag tänker på henne hela tiden, det finns nästan ingenting annat i mina tankar. Jag har även drömt romantiska drömmar ett flertal gånger om henne. Jag fantiserar hela tiden om hur det skulle vara att kyssa henne, ni vet. Jag drunknar ständigt i hennes vackra ögon när vi kollar på varann.

Problematiken
Hon är som nämnt den enda riktiga vännen jag har. Jag vet inte om hon har känslor för mig, och jag är rädd för att jag förstör vår relation om jag visar för mycket vad jag känner. Är så jävla kär i henne att det nästan är omöjligt att bara låtsas.

Vad i hela friden ska man ta sig till när man är så kär i sin bästa vän? Förmodar att ni har erfarenheter att dela med er av, för detta är ju knappast något som bara inträffat för mig.


   
Citera

Ta reda på om hon verkar intresserad på samma sätt tillbaka med DISKRETA moves, om du får typ flörtiga reaktioner tillbaka så kör på, tkr inte du ska säga ngt iaf eftersom hon verkar vara en värdefull vän för dig och du vill inte förstöra relationen som sagt, men kanske blir drygt att gå och vara galet kär i henne i längden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Ta reda på om hon verkar intresserad på samma sätt tillbaka med DISKRETA moves

Kan du ge några exempel på effektiva och bra diskreta moves? Jag är verkligen dålig på sånt.


   
SvaraCitera

an0nymous:

Kan du ge några exempel på effektiva och bra diskreta moves? Jag är verkligen dålig på sånt.

[crazy] men kanske aktivera er mer än ni brukar, göra grejer, säga komplimanger typ "vad fin du var idag" utan att låta för kärleksfull och då vara uppmärksam på postiva/negativa spänningar och reaktioner.


   
SvaraCitera

an0nymous:

Jag är man hon är kvinna.

nehe, kör på.

an0nymous:

Är så jävla kär i henne att det nästan är omöjligt att bara låtsas.

* henne!

Gör som en gammal kompis gjorde. Ta tjejen hem till dig, på typ någon film. Ta och lägg om din arm runt om henne och sedan eskalerar du fysiskt.
Säg inget, låt din sexuella kropp tala för sig själv. Antingen så kommer hon bjude sig, eller så kommer hon säga nej.

Han fick tjejen och dem är typ det perfekta paret bla bla bla.

Gör inte samma misstag som jag och få det gjort.


   
SvaraCitera

Bajwa:

Säg inget, låt din sexuella kropp tala för sig själv. Antingen så kommer hon bjude sig, eller så kommer hon säga nej.

Ja det kommer ju verkligen inte förstöra deras vänskapsrelation om hon inte är intresserad, lol [rolleyes]


   
SvaraCitera

fan, sånt suger, tungt men låt bli


   
SvaraCitera

Mitt förslag. Prata me henne, tala om du gillar henne på ett mkt seriöst sätt. Även om hon bara vill va kompis kommer de inte förstöra bekantskapen. Talar du inte om de e risken att ho skaffar en kille å då spricker bekantskapen, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör som Lounge fact sa, lägg in små komplimanger då och då och se reaktionen. Reagerar hon bra på det och verkar intresserad är det ju bara att ta lite större steg gradvis.


   
SvaraCitera

Håller me megapixel till 100% gör så!


   
SvaraCitera

Högstadienostalgi[y]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Ja det kommer ju verkligen inte förstöra deras vänskapsrelation om hon inte är intresserad, lol [rolleyes]

Nej, han blir placerad i vänfacket igen. Det kommer att förstöra mer om hon träffar en ny kille och börja pippa henne. Och så har han inte sagt sitt pga. han är blyg när han kommer nära henne.

Talar med erfarenhet [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ha myskväll och sitt lite nära varandra (om ni nu är så nära att ni kan hänga på varandra) och så luta dig lite mot henne sen flowar det på oo...yeah [cool]


   
SvaraCitera