Aviseringar
Rensa alla

Är klackar och piskor sexualiserande?


Ämnesstartare

rbb: Jag är inte ens medlem på FB.

Jodå. Man behöver bara googla "flashback daller" så hittar man dig lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att sex säljer på det sättet är ju själva problemet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Jodå. Man behöver bara googla "flashback daller" så hittar man dig lätt.

I rest my case.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen vet jag inte om samus aran är ett speciellt bra exempel. ofta är man lite för ivrig att se sexistiska tendenser. genusmedvetenhet har blivit en identitetsmarkör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
att sex säljer på det sättet är ju själva problemet

På vilket sätt är det ett problem att folk gillar sexiga karaktärer?

mpt:hv:
sen vet jag inte om samus aran är ett speciellt bra exempel. ofta är man lite för ivrig att se sexistiska tendenser. genusmedvetenhet har blivit en identitetsmarkör.

En halv spelvärld fick dampryck när de visade hennes klackar... så nog bryr sig spelmedia och folk alltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att intresset är så stort och automatiskt och genomsyrar allt speglar en dålig oempatisk människosyn.

menar att det inte är ett bra exempel på sexism i spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
att intresset är så stort och automatiskt speglar en dålig oempatisk människosyn.

menar att det inte är ett bra exempel på sexism i spel. 

På vilket sätt gör det det?

Ge mig ett bra exempel då.


   
SvaraCitera

rbb: En halv spelvärld fick dampryck när de visade hennes klackar... så nog bryr sig spelmedia och folk alltid.

Nej Anita Sarkeesian och hennes gemenar utgör inte halva spelvärlden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Nej Anita Sarkeesian och hennes gemenar utgör inte halva spelvärlden.

Du hänger ju inte med. Har du sett loading? Kotaku? Alla andra artiklar och spaltkilometrar som skrivits om hur fel hennes klackar är eftersom de gör henne mer kvinnlig?


   
SvaraCitera

Tycker inte jet bootsen passar in på samus dom ser för klumpiga ut.
hon ska ju vara vig när hon är zero suit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på så sätt att det reducerar kvinnor till sex, samt att det tyder på en kollektiv uppdämd sexuell frustration som utgör ett socialt systemfel. något är snett om polygonkroppar lockar så mkt att de produceras i industriell skala. den senare poängen är helt oberoende av feministiska värderingar.

vad som helst där kvinnor är "sexiga" fast de i vanlig ordning ska slåss osv. samus aran har högklackat trots att det är opraktiskt för hennes syfte men iaf inte korsett o halvnaken kropp osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan inte förneka att vissa attribut sexualiserar. huruvida detta är bra eller dåligt kan diskuteras. förmodligen förlorar du varje sådan diskussion eftersom ditt blundande för uppenbara fakta är ett tyst medgivande av att motståndarsidans premisser stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klackar skapades för män så jag skulle säga att det är fel att
och där glömde jag bort vad jag skulle säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte att det skorna och "piskan" är sexualiserande, jag stör mig mer på kroppen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack mpt:hv


   
SvaraCitera