Aviseringar
Rensa alla

Är kvinnor bättre bilförare än män?


Ämnesstartare

Min körskollärare sa idag att kvinnor är bättre bilförare än män. TROLIGT LIKSOM är min kommentar. Han sa att det är för kvinnor är mindre agressiva i trafiken. MEN VA FAN [mad]det är klart att man blir aggressiv när nån jävla pensionär ligger i femtio på motorvägen, bara att köra om i innerfilen för fan! GASPEDALEN ÄR DÄR AV EN ANLEDNING! GRRR

Fråga: Är kvinnor bättre bilförare än män?


   
Citera

Shackleby:

GRRR

Sa han verkligen att män är mer agressiva, oj då. You proved him wrong.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ligger i våra gener att vi ska köra snabbt som satan för att impa på brudar...... kanske iallafall.


   
SvaraCitera

Shackleby:

Resultat (Du röstade på detta alternativ)

Individuellt
jag har sett killar köra som rövhål och jag har sett tjejer som kör fan så man blir rädd

Och om du läser din teoribok så vet du vad han menar, inte att kvinnor kör bättre utan att deras riskbedömning och självdistans är bättre i förhållande till UNGA män


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shackleby:

Resultat (Du röstade på detta alternativ)

Individuellt.

Men statistiken pekar på att kvinnor kör säkrare, fler unga män råkar ut för olyckor i trafiken än vad unga kvinnor gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Och om du läser din teoribok så vet du vad han menar, inte att kvinnor kör bättre utan att deras riskbedömning och självdistans är bättre i förhållande till UNGA män

Om jag ska vara seriös så tror jag precis som du. Det är ju så att unga killar är överrrepresenterade i krockskador, så antagligen så kör tjejer bättre, om man jämför unga med unga.

Men over-all? Jag tror inte att det är någon större skillnad.


   
SvaraCitera

Shackleby:

Jag tror det är lika. (Jag är tjej) (Du röstade på detta alternativ)

jag vet itne


   
SvaraCitera

Shackleby:

Men over-all? Jag tror inte att det är någon större skillnad.

Nej det är ingen skillnad, iaf inte på de som jag har sett.
Vissa kvinnor som jag sett och åkt med kör skitbra och andra kör fan hur pissigt som helst.
Vissa killar kör så man tror att de föddes till det och andra kan inte hitta dragläge efter 50 minuter


   
SvaraCitera

fille:

hatar sånna kommentarer det är så omoget, förklara dig om du ska skriva!!

Att det ska ligga i våra gener att köra fort? Idiot.


   
SvaraCitera

Shackleby:

Jag tror det är lika. (Jag är kille) (Du röstade på detta alternativ)

Individuellt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fille:

omoget

passaro:

Idiot

Scchysssch! [censur] Tyst i klassen. Båda två.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Att det ska ligga i våra gener att köra fort? Idiot.

okej mr einstein kan du svara på varför män kör mer agressivt än kvinnor?


   
SvaraCitera

Unga tjejer kör bättre än unga män, men jag har också hört att män i 40-45 kör bäst overall.. Dom har massa erfarenhet och fortfarande reaktionerna kvar..


   
SvaraCitera

Shackleby:

Ja, det är klart! (Jag är kille) (Du röstade på detta alternativ)

Säger olycksstatistiken...

Men annars håller jag med:

Pappbox:

Vissa kvinnor som jag sett och åkt med kör skitbra och andra kör fan hur pissigt som helst.
Vissa killar kör så man tror att de föddes till det och andra kan inte hitta dragläge efter 50 minuter


   
SvaraCitera

fille:

okej mr einstein kan du svara på varför män kör mer agressivt än kvinnor?

Vem har sagt att de gör det? Är ju för fan högst individuellt. Statistiken pekar dock på att unga män överskattar sin körförmåga.


   
SvaraCitera