Aviseringar
Rensa alla

Är Ligga lugnt-kampanjen ett bra initiativ?


time
 time
Ämnesstartare

"För att öka kunskapen om könssjukdomar skickar reklambyrån Magic Circle tillsammans med flera smittskyddsenheter ut förtäckta partnerbrev."

http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3824745.ece

För er som inte vet är ett partnerbrev ett brev du får hem, där du uppmanas att testa dig så fort som möjligt, då någon uppgett dig som sexpartner och testat positivt för könssjukdomar, i enlighet med smittskyddslagen. Partnerbrev är därför något som vanligtvis förknippas med ångest, och nu används det i en reklamkampanj för att upplysa ungdomar om könssjukdomar. 

Omkring 60 000 personer i åldrarna 20-30 år kommer under veckan få ett förtäckt partnerbrev skickat till sig. Det finns dock ingen anledning till oro, breven är nämligen en del i en kampanj som syftar till att öka kunskapen om könssjukdomar, användning av kondomer och tester för könssjukdomar.


   
Citera

time: Nej, jag skulle bli tvärarg


   
SvaraCitera

Vet inte riktigt vad min partner hade sagt om det kommit ett sådant brev adresserat till mig. Hade nog kunnat orsaka missförstånd. 


   
SvaraCitera

FruLiten:
Vet inte riktigt vad min partner hade sagt om det kommit ett sådant brev adresserat till mig. Hade nog kunnat orsaka missförstånd. 

+1

Kan bli bråkigt om dessa brev skickas ut till personer i förhållanden.

Kul om oskulder får breven.


   
SvaraCitera

Jävla puckon.


   
SvaraCitera

"Hej vi tror du att har aids... SKOJA BARA"... liksom vad fan, seriöst vad tänker de med?


   
SvaraCitera

hade jag varit 20 och fortfarande bott hemma så hade mina föräldrar sneat ut mig

men jag vet inte :S rätt dåligt. tror som frulitens inlägg så hade det orsakat stora missförstånd hos många par


   
SvaraCitera
penja

FruLiten:
Vet inte riktigt vad min partner hade sagt om det kommit ett sådant brev adresserat till mig. Hade nog kunnat orsaka missförstånd. 

detta


   
SvaraCitera

s1cce: hade jag varit 20 och fortfarande bott hemma så hade mina föräldrar sneat ut mig

Men eftersom du bara är 15 så hade de varit helt lugna med det?


   
SvaraCitera
reben

lol nej verkar jätte dumt


   
SvaraCitera

Agahnim:

Men eftersom du bara är 15 så hade de varit helt lugna med det?

de skickar till personer från 20-30 läs 


   
SvaraCitera

Kan man sedan använda dessa brev och skicka iväg till folk man smittat? Elller är de inte mallar utan mer  hej-isola-du-har-ev-gonorré-haha-skoja-kolla-här-på-vår-kampanj?


   
SvaraCitera
Kudhos

Låter rätt onödigt. Lättast hade väl varit att skickat ett par kondomer istället. Vara äkta bröder och ba "här, knulla säkert. Det enda som ska brännas är allt fett från nice sex, inte urinröret."

Sen har jag inga kondomer så det hade väl... Varit kul. Att få ha några. Man kan ju alltid titta på dem eller något.

Sp5b3RC.gif


   
SvaraCitera

Idioter.


   
SvaraCitera

Riktigt elakt gjort faktiskt. Det blev ju otroligt pinsamt hemma här eftersom min mor hittade det brevet. Hon kom och gav det till mig och sa att hon ville se vad det kunde vara. Tror hon tänkte att det var någonting från mitt jobb (jobbar i sjukvården så det skulle ju kunna vara ett brev om någon jobbrelaterad smitta), men när jag sa att jag inte ville att hon skulle titta så förstod hon ju vissa saker som jag inte ville att hon skulle veta. När det sedan visade sig vara en varning och inget annat var ju skadan redan skedd. Blev sjukt arg, otroligt pinsamt var hela grejen.


   
SvaraCitera