Aviseringar
Rensa alla

är mac bra


Ämnesstartare

tycker det e lite lustigt, alla som har en mac säger "det e världens bästa dator"

har en kompis som har en mac som hon fick 2008, alltså 1 år sen. sen hon fick den så har hennes cd-grej pajat, så hon var tvungen o lämna in datorn på lagning. men ändå är det fortfarande "världens bästa dator". sen nyligen sprack hennes tangentbord på nåt skumt sätt så hon var tvungen o lämna in den igen

men allt är naturligtvis bara olyckliga sammanträffanden som tillverkarna absolut inte kunde rå för

"för mac är världens bästa dator"

men fattar såklart att det kanske finns andra fördelar med dom datorerna, men lustigt att folk som e macfrälsta har så jävla svårt att kritisera sina prylar trots att de krånglar lika mkt som andra märken gör


   
Citera
Ämnesstartare

Min har också gått sönder i plasten, helt spontant på flera olika ställen, lustigt nog. Jag tycker dock att det är obehagligt att hålla på med andras laptops, då alla jag tagit i kännts B i jämförelse. Är man intresserad av att ha makt över sitt OS är OSX ingenting att hurra för heller, förresten. Det är en smaksak. Folk som tycker de har världens bästa smak, och tycker om att dissa andra, maler på om att mac är bästa datorn och blaha blaha... Fast oftast har de/vi inte tittat speciellt noga på andra datorer, så vad fan vet vi om det.

Mac är bästa datorn om man 1. tycker den är fin att titta på, 2. gillar OSX samt 3. har råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

folk som e macfrälsta har så jävla svårt att kritisera sina prylar trots att de krånglar lika mkt som andra märken gör

hehe, är väl för att de betalt så mycket. tror dina exempel beror på vårdslös användning.

jag tror att mac > windows framförallt för att det funkar så mycket smidigare än både vista och xp. hittar man en bra linuxdist som man gillar så kan man lika gärna köra på det.

standby:

Mac är bästa datorn om man 1. tycker den är fin att titta på, 2. gillar OSX samt 3. har råd.

förutom sista punkten så stämmer det där bra in på mig = macbook när denna dator pajjar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

förutom sista punkten så stämmer det där bra in på mig = macbook när denna dator pajjar.

man kan tjuvimportera en från US så blire billigt!


   
SvaraCitera

klartt dett är bra medd en mac. vaar ska mann anarrs tancka?


   
SvaraCitera

OSX är mer lätt att använda än windows, allt bygger på dra och släpp. Apple ligger ljusår före när det gäller design, och dom har verkligen lyckats med att få kvalitetskänsla i sakerna, även om dom går sönder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

man kan tjuvimportera en från US så blire billigt!

har leopard på den här laptopen [ops] fast har inte fått igång det trådlösa, usb-portar, pc-kort, kortläsare eller i princip något annat IO. men internet funkar och operativet i sig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

men fattar såklart att det kanske finns andra fördelar med dom datorerna,

Ja, dom är jättedyr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så klockren parodi på typ hela apple[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera