Aviseringar
Rensa alla

Är mammas och mitt hår lika?


Ämnesstartare

Jag har ett problem angående hår!

Jag vill klippa mig,men min mamma vägrar gå med på att jag klipper upp kort. Anledningen till detta stränga nej är att när hon var i min ålder, i dettafall 13, klippte hon page, (stavning)

jag vill inte klippa hela mitt hår så kort men,ja.
Men hon hade i allafall klippt kort hår,och det gick några veckor och hennes hår blev lockigt.

Fel ordval, det blev KRULLIGT. Alltså, afrokrulligt. Hennes hår bara krullade upp sig,och mamma tror att det skulle bli samma för mig även fast jag bara vill klippa upp mitt hår, det översta "lagret" eller vad man ska säga.

Nu till min fråga:
Tror ni att det kan bli samma sak för mig?
Alltså att om jag klipper mig,så blir mitt hår krulligt?
För övrigt är jag och mamma väldigt lika.

OCH NU FÖRVÄNTAR JAG MIG ATT NÅGON SMART PERSON SOM ISOLA KAN KOMMA OCH PLACERA SINA ÅSIKTER I DENNA TRÅD.
[sad]
TACK


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tvivlar starkt på din mammas historia


   
SvaraCitera

PacManiac:

Fel ordval, det blev KRULLIGT. Alltså, afrokrulligt. Hennes hår bara krullade upp sig,och mamma tror att det skulle bli samma för mig även fast jag bara vill klippa upp mitt hår, det översta "lagret" eller vad man ska säga.

Gör INTE det, för att det stämmer tyvärr. Både jag och min syrra har gått igenom det. Min syrra hade silkeslent hår, verkligen som en.. indier typ, tjockt och vackert och sjukt ovanligt, men nu ser det ut som ståltrådar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tvivlar starkt på din mammas historia

Så du tror inte på det hon säger?
Jag har pratat med henne,och hon säger att det hade med hormoner att göra.
Men jag vågar inte chansa,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Gör INTE det, för att det stämmer tyvärr. Både jag och min syrra har gått igenom det. Min syrra hade silkeslent hår, verkligen som en.. indier typ, tjockt och vackert och sjukt ovanligt, men nu ser det ut som ståltrådar.

Samma för eran mamma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PacManiac:

Jag har pratat med henne,och hon säger att det hade med hormoner att göra.

Tror inte att hormoner och hårklippningar har med varandra att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PacManiac:

Så du tror inte på det hon säger?
Jag har pratat med henne,och hon säger att det hade med hormoner att göra.

Håret är dött och kan inte ändra sig så utan yttre påverkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt hår är ganska likt min mammas [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tror inte att hormoner och hårklippningar har med varandra att göra

Jo varför inte? Jag menar,
Nu har jag ganska långt hår, och det kan vara så att mitt långa tjocka hår tynger ner lockarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PacManiac:

Nu har jag ganska långt hår, och det kan vara så att mitt långa tjocka hår tynger ner lockarna.

Klipp av en liten liten bit och kolla


   
SvaraCitera

PacManiac:

Samma för eran mamma?

Haha, vettefan, tror aldrig mamma klippte etapp eller vad det nu heter, eller som du beskriver det endast översta "lagret". i wouldn't know, vårt hår är nog efter min pappas familj. hursomhelst insisterade min syrra och det gick som det gick. jag var bara dum och klippte mig själv när jag gick i 4-5an typ :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Klipp av en liten liten bit och kolla

._.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PacManiac:

._.

do it!
en liten liten bit bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

tror aldrig mamma klippte etapp eller vad det nu heter, eller som du beskriver det endast översta "lagret". i wouldn't know, vårt hår är nog efter min pappas familj. hursomhelst insisterade min syrra och det gick som det gick. jag var bara dum och klippte mig själv när jag gick i 4-5an

Det är ganska drygt endå,det är 50 % chans. Jag kan klippa så som jag vill ha,och känna mig super snygg.
Eller så klipper jag,och håret krullar sig. Då kommer jag nästan offra min näsa för att få tillbaka mitt fina blonda långa hår.
Jag vet inte hur jag ska göra,för i dagens situation är jag inte nöjd med mitt hår. Det är tråkigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

do it!
en liten liten bit bara

Jag tror nästan inte att en slinga gör någon skillnad,det ska nog vara mer för att håret ska "fatta"... Dessutom har jag redan klippt mig. Jag klippte mig i vintras på 50 % chans att det skulle bli krulligt, då klippte jag lugg och klippte upp lite.


   
SvaraCitera