Aviseringar
Rensa alla

Är mer bekväm i killkläder


Ämnesstartare

Jag är mer bekväm i killkläder fast min familj tjatar på mig att jag ska låta mitt hår växa ut igen , klä mig mer kvinnligt (är 21) - och sådana saker. Jag kan inte riktigt prata med dom om sådana saker för jag blir bara frustrerad av att det blir för korta , vaga svar eller "Men du är ju så fin i mer kvinnliga kläder, det passar dig" , "Varför döjler du din kropp/ är du rädd för uppmärksamhet ?" - det gör mig bara ledsen av att höra sånt.  Jag känner mig fel i kjolar , klänningar och smink. (Ibland så kan jag ha lite mer feminina kläder på mig men det är inte ofta) Jag blir ganska glad när vissa antar att jag är kille, är det fel? 

Är det bara jag som känner/har det så här? 


   
Citera

Det är inget fel med det, du ska självklart klä dig i det du är bekväm med, det är inte din familjs ensak vad du har på dig!


   
SvaraCitera

BloodoftheDragon:
 Jag blir ganska glad när vissa antar att jag är kille, är det fel? 

   

Det är inget fel med det, men det kan vara bra att fundera över varför du känner så, beror det på att du inte känner dig hemma i en kvinnokropp, eller beror det på att du känner dig mer hemma i manliga könsnormer än kvinnliga t. ex.


   
SvaraCitera
mynona

Det är väl ingen stor sak år 2014, tjejer bär ju inte krinoliner längre och mans- och kvinnokläder ser väl ändå inte nödvändigtvis så olika ut till vardags, byxor och tröja har väl alla på sig oavsett kön.  

Din familj har inte rätt till någon som helst åsikt när det gäller din klädsel, det är enbart du som ska bestämma hur du bör se ut. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Klä dig som du vill, som du mår bäst av. Din familj har inget rätt att kritisera dig för det även om det tyvärr inte är ovanligt.
Om det är normativt eller om det har med din könsidentitet kan bara du själv avgöra. viktigast är att vara öppen inför sig själv med sina känslor. Då kommer d snart ha klart för dig vart du står och vem du är 🙂 


   
SvaraCitera

Klä dig som du vill. De har inget med det att göra


   
SvaraCitera

Familjen vet alltid bäst


   
SvaraCitera

Du är du, ingen annan har rätt att bestämma över vad du känner är rätt för dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar 🙂 <3 (Jag hade inte förväntat mig några alls) - jag brukar klä mig som jag vill men det kan bli lite jobbigt att lyssna på dom antar jag 


   
SvaraCitera

Jag har också haft det så! Min mamma verkar nu äntligen förstå att gnället inte gagnar klädseln, men det är fortfarande motvilligt.

I övrigt håller jag med övriga! Skit'it


   
SvaraCitera

Kvinnligt = mestadels östrogen 
Manligt = mestadels testosteron


   
SvaraCitera

isola: Kvinnligt = mestadels östrogen Manligt = mestadels testosteron

? Då är alltså könsrollerna fast knutna till könet.


   
SvaraCitera

Razor:

? Då är alltså könsrollerna fast knutna till könet.

nä nu är det du som antar att det måste finnas könsroller


   
SvaraCitera

det enda som ska få kallas kvinnligt/manligt är alltså fysiska attribut


   
SvaraCitera

kör på d som är mest bekvämt och fortsätt skit i vad andra tkr. 


   
SvaraCitera