Aviseringar
Rensa alla

Är min Iphone hacked?


Ämnesstartare

Tjena. När jag vaknade upp idag gick jag in på Safari för att surfa runt lite, då ser jag att yahoo search var uppe och någon hade sökt på min hemort? Ganska creepy... Läste att så länge man inte jailbreakat sin iphone, kan man inte bli hackad? Stämmer detta? Har jag blivit hackad?

Mvh


   
Citera

kraftgrabb: kan man inte bli hackad? Stämmer detta?

Nej en iPhone kan inte bli hackad om du inte har jailbrekat den. Har du jailbrekat iPhonen och inte bytt root password på den kan telefonen teoretiskt sett bli hackad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej vad skönt. Undra vad som kan ha orsakat den incidenten som hände imorse..

mrman:

Nej en iPhone kan inte bli hackad om du inte har jailbrekat den. Har du jailbrekat iPhonen och inte bytt root password på den kan telefonen teoretiskt sett bli hackad.


   
SvaraCitera

mrman:

Nej en iPhone kan inte bli hackad om du inte har jailbrekat den. Har du jailbrekat iPhonen och inte bytt root password på den kan telefonen teoretiskt sett bli hackad.

Det finns ingenting som inte kan bli hackat i princip.


   
SvaraCitera

Att jailbreaka telefonen är ju i princip att hacka den själv osv.

Säger nu inte att TS blivit hackad osv 


   
SvaraCitera

Du har gått i sömnen


   
SvaraCitera

Eller så smög nån sig in till dig inatt och sökte


   
SvaraCitera

Järn:
Att jailbreaka telefonen är ju i princip att hacka den själv osv.

Jo men jailbrekar man telefonen blir systemet öppet och det är möjligt att komma in i telefonen via OpenSSH "bakvägen", alltså via telefonens internetanslutning om man inte har ändrat sitt root password från den allmänt kända "alpine"


   
SvaraCitera

mrman:

Jo men jailbrekar man telefonen blir systemet öppet och det är möjligt att komma in i telefonen via OpenSSH "bakvägen", alltså via telefonens internetanslutning om man inte har ändrat sitt root password från den allmänt kända "alpine"

Poängen var att man kan hacka IOS likt alla andra OS.


   
SvaraCitera