Aviseringar
Rensa alla

Är mitt psp eller batteriet trasigt??


Ämnesstartare

Jag köpte ett psp för inte så länge sen och jag planerade att hacka det för att få det mesta ur den. När jag skulle skapa ett s.k. "pandora battery" så följde jag denna instruktionsvideo:

Konstigt nog så blev det ingen skillnad så jag sket helt enkelt i det. Problemet kom när batteriet blev urladdat.
När man tar i batteriet i psp:t och sedan kopplar in laddaren så tänds ingen lampa, varken den gröna eller den oranga och psp:t går inte att starta med bara sladden och batteriet urkopplat(ska man kunna det??).
P.g.a. det sistnämnda så är jag lite orolig att det fortfarande inte kommer funka om jag köper ett nytt batteri och jag vill inte ta några onödiga risker.


   
Citera

fan vet jag. gav min till en snubbe som flashade den för tvåhundra:F


   
SvaraCitera

Hade mitt PSP nergraderat till 1.5 men sen tänkte jag köpte Crisis Core men så glömde jag det och så uppgraderade jag mitt PSP i onödan [cry]

Har dock skaffat ett flashkort till DS, mycket simplare än att flasha PSP...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok om jag frågar så här då: Går det att köra ett psp slim med sladden inkopplad och batteriet urtaget?
Detta funkar inte för mig och ifall man ska kunna det så vet jag om själva psp:t är trasigt eller inte. [smile]


   
SvaraCitera
zIGGE

DanceInMud:

går inte att starta med bara sladden och batteriet urkopplat(ska man kunna det??).

Psp har en sensor som ser om du har en AC ikopplad men strömmen går via batteriet, så du kan inte sätta på din psp utan att ha batteriet i eftersom strömmen inte kommer fram. Ok? Köper du ett nytt batteri så funkar det.

När du gör ett pandory batteri så viker du upp en pigg, böjer du tillbaka den ner mot batteriet så ska det fungera som ett vanligt batteri igen, om du gjorde det rätt ifrån början.

--
Du kan ha gjort rätt när du modifierade ditt batteri, men du behöver också en memory stick med speciella filer på tillsammans med pandora batteriet som kallas för Magic stick.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Psp har en sensor som ser om du har en AC ikopplad men strömmen går via batteriet, så du kan inte sätta på din psp utan att ha batteriet i eftersom strömmen inte kommer fram. Ok? Köper du ett nytt batteri så funkar det.

Tack så mycket för svaret! Nu känner jag mig inte orolig längre [crazy]

zIGGE:

När du gör ett pandory batteri så viker du upp en pigg, böjer du tillbaka den ner mot batteriet så ska det fungera som ett vanligt batteri igen, om du gjorde det rätt ifrån början.

Jo jag märkte det senare men den videon jag använde hade många visningar, bra betyg och det verkade funka för dem konstigt nog. Jag får se om jag testar igen nån gång.

zIGGE:

Du kan ha gjort rätt när du modifierade ditt batteri, men du behöver också en memory stick med speciella filer på tillsammans med pandora batteriet som kallas för Magic stick.

Det visste jag redan men tack ändå [smile]


   
SvaraCitera
zIGGE

DanceInMud:

Tack så mycket för svaret! Nu känner jag mig inte orolig längre

Å andra sidan säger min bror att det ska fungera oavsett och att det gör det på hans PSP, men det fungerar inte för mig (PSP-2000). Kanske är din PSP brickad (pågrund av att du failade med att göra ett riktig pandora) och behöver ett Pandora batteri för att låsa upp det (psp1000 - 2000), alternativt så är någonting fel, eller så är det inte det.

Vart bor du någonstans? Jag har ett Pandora som jag INTE vill ha kvar. Köpte det för 11kr+60kr frakt på tradera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Å andra sidan säger min bror att det ska fungera oavsett och att det gör det på hans PSP, men det fungerar inte för mig (PSP-2000).

Jag har också 2000 så det borde inte vara något problem. Dessutom så har jag läst att den gröna lampan lyser om den är brickad.

zIGGE:

Vart bor du någonstans?

Linköping [cheers]


   
SvaraCitera
zIGGE

DanceInMud:

Linköping

Ett ord:

DREEEEEEEEAAAAAAAAAAMHAAAAAAAAAAAAAACK


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera