Aviseringar
Rensa alla

är mjölk verkligen bra?


det är inget farligt om man dricker lite tror jag, men har också hört massa om att det är dåligt och konstiga saker i. antibiotika och mycket uppvärmd.


   
SvaraCitera

allt ska vara i lagom mängd, ej över- eller underkonsumera grejer mvh svennetänkande

men överlag skiter jag i


   
SvaraCitera
höna

Davve!!!!


   
SvaraCitera

Mjölk är bra om man tycker om det och inte är mjölkallergiker eller intolerant. Men om man är intolerant så kan man dricka laktosfritt. Mjölk är ett bra komplement för näring och framförallt stärka proteinintaget!


   
SvaraCitera

Jag klickade på trådjäveln för att läsa davves point of view.


   
SvaraCitera
reben

propaganda

hela mjölkindustrin

så korrupt


   
SvaraCitera
reben

de e dom enda som säger mjölk e bra för vuxna människor

HMMM VA KAN DE BERO PÅ


   
SvaraCitera

om det innehåller 18/22 vitaminer (och mineraler?) är det bra.
däremot SJUKT ÄCKLIGT, måste jag säga. Kan inte dricka mjölk om det inte är med ngt Väldigt sött. Förstår mig inte på människor som tycker om att dricka mjölk med typ kött

euw kväljningar. 🙁


   
SvaraCitera

kan ej dricka mjölk , blir dålig i magen av det Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LolaRose:

Det enda negativa jag har hört om mjölk är att det innehåller hormoner som kan ge upphov till finnar. 

Det finns ej hormoner i svensk mjölk eftersom att det är förbjudet att tillsätta det i Sverige, men det finns andra saker som jag blir livrädd över 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:
hört att mjölk är bra för barn pga skelettet växer då men att det är ohälsosamt för vuxna eftersom vi egentligen inte ska dricka mjölk som fullvuxna. 
många i djurriket blir ju laktosintoleranta när de nått fullvuxen ålder för att mjölken är till för ungarna, och att vi människor inte blir det beror på att vi helt enkelt "utvecklat bort det".
man kan typ inte ta upp kalciumet som vuxen och istället för att stärka benen så ökar risken för benskörhet ifall man dricker mjölk. 

obs detta är något jag snappat upp från människor i min omgivning. lita inte på mig. 
tyckte det var en intressant teori iaf oavsett sanningshalt. 

kan nog stämma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
mjölk är inte särskilt nyttigt. de e cancerframkallande 

bröst cancer framkallande har jag hört


   
SvaraCitera
Vision

man kan ju köpa opastöriserad 


   
SvaraCitera

Många människor i andra delar av världen är laktosintoleranta. Det är i princip bara vi nordbor som kan drcika mjölk.


   
SvaraCitera

iatebaronxoxo:

Det finns ej hormoner i svensk mjölk eftersom att det är förbjudet att tillsätta det i Sverige, men det finns andra saker som jag blir livrädd över 🙁

Visst inte det^^ trodde hormonerna var där naturligt. Alltså vi ska ju egentligen inte dricka mjölk, människan hade från början inte enzymet som kunde bryta ner laktosen. Efter att ha läst här så låter det som att mjölken i sig är ofarlig men processen inte är helt ok. Vad är det du är så rädd för?


   
SvaraCitera