Aviseringar
Rensa alla

Är mobilen äcklig?


Ämnesstartare

Har ni tänkt på hur mycket baciller som faktiskt finns på våra kära mobiltelefoner? Läste något om att en toalettsits innehåller färre bakterier än vad som finns på mobilen. Egentligen är det inte så konstigt eftersom mobilen oftast är med oss både på toaletten, utomhus, bussen m.m. 

Tänker du på detta eller bryr du dig inte ett smack? Brukar du tvätta eller rengöra din mobil?  Hur då i så fall? Undviker du kanske även att använda mobilen i miljöer som är mer utsatta?


   
Citera

Vill helst inte tänka på det... Vissa saker är helt enkelt bäst att förneka.


   
SvaraCitera

Alla sådana undersökningar ska man egentligen inte tro på. Alla undersökningar säger olika. Folk kan säga vad dom vill, men min telefon är fan inte lika äckli som toaletten min. Det kan jag lova. 


   
SvaraCitera

Mängden bakterier säger inte ett skit. Typisk attentionwhorejournalistik.


   
SvaraCitera
torg1

alltså. det är ju bakterier på allting inte bara på våra mobiler.
Tex. dörrhandtag, om du tex käkar bufe på resturang - skedarna som man tar maten med, buss/tåg/tub stånagrna osv. osv.
Det är många som inte tvättar händerna efter dom varit på toa..

sedan är ju en mängd av alla dessa bakterier "bra" bakterier så ahhh

palla bry sig egentligen


   
SvaraCitera

Bakterier finns överallt och är ofta bra. Dessutom är det ju bra för immunförsvaret att man utsätts för smuts, dåliga bakterier och sånt.


   
SvaraCitera

Äh herre gud vem orkar tänka på sådant?


   
SvaraCitera
grisen

Skulle alla tänka på hur många bakterier det finns överallt och vad t.ex maten vi äter innehåller skulle alla bli psykisk sjuka.

Skulle jag bli tvungen att slicka på en mobil elr toalett skulle jag utan tvekan välja mobilen.


   
SvaraCitera

har ni inte testat vibratorappen lr höhöhöh


   
SvaraCitera

allt är äckligt så det spelar ingen roll


   
SvaraCitera

Brukar tvätta min mobil då och då.


   
SvaraCitera

Lite skit rensar magen!
Inte direkt som att man tar upp telefonen och slickar på den.


   
SvaraCitera

finns bakterier överallt.. jag tror det finns mer bakterier/insekter än människor i denna värld.. :S 


   
SvaraCitera

a mobilen är lite lite äcklig 


   
SvaraCitera

Mionix:
Lite skit rensar magen!
Inte direkt som att man tar upp telefonen och slickar på den.

''Lite skit rensar magen'' Undra hur länge det uttrycket har funnits... 


   
SvaraCitera