Aviseringar
Rensa alla

Är naturvetenskap svårt?


Ämnesstartare

Jag har seriöst beslutsångest, vet INTE vad jag ska välja mellan samhälle och natur... Jag har lättare för NO-ämnena än SO-ämnena, men det känns ändå som natur kan bli för tufft. Nu ligger jag på cirka 210 poäng, så jag vet inte...


   
Citera
kachin

Man gör det så svårt man vill [smile]
Dina 210 poäng spelar inte så stor roll. Säger du att du har lätt för NO-ämnena är ju det viktigare, och om du tycker det är intressant. Efter natur kan du ju läsa i princip vad som helst så på det sättet är det bäzta programmet [smile]


   
SvaraCitera

Det är inte särskilt tufft. Det är naturligtvis mer att göra än hos latmaskarna på samhälle, men du kommer att komma in i det ganska snabbt och klara av det galant. Det viktigaste är att du tycker att NO är kul, och det verkar du ju tycka.


   
SvaraCitera
ohjens

NO är kul!


   
SvaraCitera

Välj något du tycker är roligt, du ska ändå ägna dig åt det i tre år. Om du tycker att NO-ämnen är roliga och har lätt för dem så behöver du nog inte oroa dig för att det ska vara för svårt, för ärligt talat är naturämnena i sig inte direkt krångligare eller svårare än samhällsämnena.


   
SvaraCitera

nej NO-ämnen är inte svårt. har du lättare för dom än för SO så kommer du nog ha det lättare på natur än på samhäll.

dessutom är det ju inte lika mycket att göra som på samhäll.

+ du får mer behörighet på NV och oftast chilligare personer där.

gå NV [smile]


   
SvaraCitera

Naturvetenskap är jobbigt, ja. Men kör på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kör kanske på NV då! 🙂 Kanske NV med samhällsinriktning eftersom kemi är inte direkt det roligaste... 🙂


   
SvaraCitera

Sam = Folk utan personlighet.
Natur = Folk utan personlighet fast med lite mer hjärna.

Välj väl.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

oftast chilligare personer där.

men nä


   
SvaraCitera

isola:

men nä

jooo på samhälle brukar det vara massa brats och hiphoppare. NV har mer typ söta nördar[cute]


   
SvaraCitera

isola:

men nä

nja


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

jooo på samhälle brukar det vara massa brats och hiphoppare. NV har mer typ söta nördar[cute]

Bratiga med vattenkammat hår ju!
Fast ja, kanske bättre än estet iof. Där måste man ju i princip gå på droger för att se skönheten i deras skapelser.


   
SvaraCitera

isola:

Fast ja, kanske bättre än estet iof. Där måste man ju i princip gå på droger för att se skönheten i deras skapelser.

tycker estetare kan vara jättesöta, synd bara att de ofta är så himla korkade=(


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

tycker estetare kan vara jättesöta, synd bara att de ofta är så himla korkade=(

[love]

Och ja:
Personligen så tycker jag att det är lättare att klara ett "svårare" ämne som är roligt/intressant än ett "lätt" ämne som är tråkigt/ointressant [crazy] Ta det du tycker är intressantast.


   
SvaraCitera