Aviseringar
Rensa alla

ÄR NI NYTTIGA?


ShowMeBae: skräpmat händer då å då.


   
SvaraCitera
Draug

Är fan inte nyttig någonstans, måste ta o skärpa mig ganska så snart annars kmr jag få ångra mig bittert inom ett par år. Dra ner på ölen o tobaken är nog prio ett men har redan börjat dra åt snaran kring dessa onyttigheter så det är väl en bra början, måste bli bättre bara o banka in lite självdisciplin.


   
SvaraCitera

Mycket kött-, fisk- och fågel. Mycket potatis-, ris- och pasta. Mycket vispgrädde i såsen. Mycket 3% mjölk till maten. INGA grönsaker i mitt kylskåp eller på mitt matbord.  Mycket glad

Läsk och godis avstår jag ifrån. Gillar annars potatischips (Estrella) och ostbågar (OLW). Och choklad med hög kakaohalt. 


   
SvaraCitera
Cobrak

Draug:
Är fan inte nyttig någonstans, måste ta o skärpa mig ganska så snart annars kmr jag få ångra mig bittert inom ett par år. Dra ner på ölen o tobaken är nog prio ett men har redan börjat dra åt snaran kring dessa onyttigheter så det är väl en bra början, måste bli bättre bara o banka in lite självdisciplin.

blire för jobbigt att minska direkt kan du ju ta det lite pö om pö


   
SvaraCitera
Draug

Cobrak: blire för jobbigt att minska direkt kan du ju ta det lite pö om pö

Ja de e så jag kört, men det är lätt att falla tillbaka i dåliga ovanor. Största utmaningen blir nog att ändra på tänket och hitta motivation till att avstå från frestelserna.


   
SvaraCitera
Cobrak

Draug:

Ja de e så jag kört, men det är lätt att falla tillbaka i dåliga ovanor. Största utmaningen blir nog att ändra på tänket och hitta motivation till att avstå från frestelserna.

Vanor har en tendens att vara svåra att bryta men man får hitta strategier till det! Cool


   
SvaraCitera

ShowMeBae: grönsaksdipp i soffan

Är soffan verkligen ett sanitärt förråd för dipp?


   
SvaraCitera

ShowMeBae: lite blandat av allt!

För mig går det i perioder, varierar mellan väldigt nyttigt eller väldigt onyttigt. Jag är väldigt dålig på att balansera min kost. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:
Ya'll, "nyttigt" behöver inte vara tråkigt och jobbigt. Det handlar om vad man väljer för alternativ helt enkelt.

Kände att jag behövde påpeka det med tanke på att många gör den kopplingen. Rullar ögonen

applause Hjärta Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Är soffan verkligen ett sanitärt förråd för dipp?

vet inte va sanitärt betyder, men kah tror inte detta 😛 


   
SvaraCitera