Aviseringar
Rensa alla

Är ni rädda för att terrorattentat kommer att ske i Sverige?


Ämnesstartare

Med tanke på terrorattentatet i Frankrike, naturligtvis. Behöver inte enbart handla om islamistiska, eller ens religiösa. Är ni rädda?


   
Citera
Kudhos

Risken finns såklart. 


   
SvaraCitera

Ja, det är bara en tidsfråga innan det händer.


   
SvaraCitera

Lite 

Mitt undermedvetna undviker nog kända tätbefolkade gator lite av den anledningen. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Nej, finns ingen anledning att gå och vara rädd känner jag, det kommer inträffa och jag kan inte göra något för att hindra det.


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera

ne.


   
SvaraCitera

NEMI:
Nej, finns ingen anledning att gå och vara rädd känner jag, det kommer inträffa och jag kan inte göra något för att hindra det.

Håller helt med. Händer det så händer det, och det finns inget att göra åt det.

Tänker likadant när jag flyger flygplan.


   
SvaraCitera

Ja en del. Det vore naivt att inte se risken.

Säpo: Två terrorplaner avvärjda senaste året


   
SvaraCitera

Nope är inte rädd, händer det så händer det. (Tyvärr)


   
SvaraCitera

Fortsätter beröringsskräcken när det gäller islamkritik och därmed också den slappa hanteringen av muslimsk invandring så kommer det naturligtvis ske liknande händelser i Sverige. Vi har redan idag ett samhälle där terrorister kan komma till Sverige utan kontroll, där stora grupper muslimer hyllar terrorism mot civila, där ledande muslimska föreningar bagatelliserar terrorism och där alla som på något sätt vill lyfta eller lösa problemen tystas eller stämplas ut som onda.

Det är väldigt oroande.


   
SvaraCitera

nja, man kan ju inte gå runt och vara rädd hela livet...


   
SvaraCitera

Nej, inte direkt. Men det skulle inte förvåna mig om någon "Sverigevänlig" Breivik-kopia kör igång något. 


   
SvaraCitera

Behöver ju inte handla om att man själv känner rädsla.


   
SvaraCitera

Mm bra nä e sj inte rädd men katten min gråter av skräck varje kväll


   
SvaraCitera