Aviseringar
Rensa alla

Är nog lebb...


Ämnesstartare

Jaa så här står dt till, jag gillar tjejer.. Bara! Är rädd för att nt bli accepterad av mina kompisar... Hur ska jag gö?


   
Citera
Ämnesstartare

skaffa nya kompisar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

skaffa nya kompisar


   
SvaraCitera
Flash

Kör hårt lilla gumman, om de inte accepterar att du är homosexuell så är de inga riktiga vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om kompisarna inte accepterar det är dom cp (eller konservativt kristna) [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Acceptera och gå vidare, och bli för bövelen inte ex-gay sen.


   
SvaraCitera

Flash:

Kör hårt lilla gumman, om de inte accepterar att du är homosexuell så är de inga riktiga vänner.

Inga riktiga kompisar? Vissa kanske inte accepterar homosexualitet och det ska dom ha rätt till.
Förstår inte varför de skulle dåliga kompisar bara för de inte skulle acceptera det? Det kan bli en ganska stor förändring.

Jag hade en kompis för flera år sedan som kom ut som gay och för mig sket jag i det. Dock var det som var problemet var att han blev helt förändrad efter att han ''kom ut'' vilket jag hatar.
Kan de inte vara samma personer?

Jag kan tänka mig att vissa av dina kompisar kommer att ha svårt i början att acceptera det. Nån kanske aldrig kommer att acceptera det men det får du helt enkelt riskera.
Du kommer att möta nya människor i ditt liv med.


   
SvaraCitera
Flash

FreeWay89:

Vissa kanske inte accepterar homosexualitet och det ska dom ha rätt till.

Själv struntar jag fullständigt i vad mina vänner har för religion, politisk åsikt eller läggning.

Jag tycker att det är hemskt att vissa personer inte kan acceptera att sina vänner inte alltid har samma åsikter eller läggning som en själv.


   
SvaraCitera

Flash:

Jag tycker att det är hemskt att vissa personer inte kan acceptera att sina vänner inte allttid har samma åsikter eller läggning som en själv.

Varför? De har lika rätt att ogilla någon som du har att gilla någon.
Men vissa grejer kan jag förstå gör det svårt för vissa.
Sexuell läggning, politiska åsikter som påverkar deras liv till stor del och helt plötsigt är förstående att det kan vara besvärligt till en början.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Varför? De har lika rätt att ogilla någon som du har att gilla någon.

Rätt till åsikt och beteende har man ju alltid, det ändrar inte faktum att det är hemskt (som Flash beskrev det).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flash:

om de inte accepterar att du är homosexuell så är de inga riktiga vänner.


   
SvaraCitera

sylar:

Rätt till åsikt och beteende har man ju alltid, det ändrar inte faktum att det är hemskt (som Flash beskrev det).

Om det är hemskt beror helt på. Jag tycker bara att det är dumt men det är vad jag tycker.
Dock har jag förstått att det är sån moralpanik på homosexuella.
''Det är så synd och jobbigt om dom''
Vad är det jobbiga? Var gay, var glad och om nån annan tycker nått annat så är det bara att ignorera dessa människor.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Dock har jag förstått att det är sån moralpanik på homosexuella.
''Det är så synd och jobbigt om dom''

Irrelevant, jag säger bara att oavsett vad man säger så är man ett asshole om man vägrar acceptera dem. Men visst, rätt till den åsikten har man.
Jag har rätt att säga att mina tjocka kompisar är äckliga feta svin, men den rätten gör inte den mindre hemskt [tired]

FreeWay89:

Vad är det jobbiga? Var gay, var glad och om nån annan tycker nått annat så är det bara att ignorera dessa människor.

Fortfarande irrelevant för hurvida man är ojuste eller inte om man dömer ut homosexuella kompisar.


   
SvaraCitera

sylar:

Irrelevant, jag säger bara att oavsett vad man säger så är man ett asshole om man vägrar acceptera dem.

sylar:

Fortfarande irrelevant för hurvida man är ojuste eller inte om man dömer ut homosexuella kompisar.

Nej det är inte irrelevant.
Sådana här människor kommer att dyka upp under hela ens liv av olika anledningar.
Är det så att det inte pallar tjejens läggning så e det bara skita i dom och hitta nya polare.
Vet att det låter pessimistiskt men det är så det funkar.
Vi är sociala djur och vi skräms av sådant som är nytt för oss eller som vi inte kan förstå.
Det är svårt att få människor som är uppvuxna med en sån inställning att ändra sig.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Sådana här människor kommer att dyka upp under hela ens liv av olika anledningar.

Yep.

FreeWay89:

Är det så att det inte pallar tjejens läggning så e det bara skita i dom och hitta nya polare.

Yep.

FreeWay89:

Vet att det låter pessimistiskt men det är så det funkar.

Yep.

FreeWay89:

Det är svårt att få människor som är uppvuxna med en sån inställning att ändra sig.

Yep.

Men...
Det ändrar inte faktum att det är ojuste som sagt.


   
SvaraCitera