Aviseringar
Rensa alla

Är på behandlingshem är nu sprutnarkoman.


thcl:

och har haft hur många återfall som hälst o de florerar mer droger av olika slag i veckan än vad ja skulle ha råd med hemma.

Be om att byta behandlingshem? Eller är det så det ser ut på behandlingshemmen överlag eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Illa. Men nu måste du ta hand om dig själv och försöka bli ren för att inte gå en snar död till mötes.

jag gör försök på försök men ramlar alltid ner igen. har redan vart död engång pga överdos, så de verkar ju inte avskräcka mitt behov heller :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Be om att byta behandlingshem? Eller är det så det ser ut på behandlingshemmen överlag eller?

finns säkert bättre men droger finns överallt det kan ingen stoppa hur mycket dom än försöker.


   
SvaraCitera

thcl:

finns säkert bättre men droger finns överallt det kan ingen stoppa hur mycket dom än försöker.

Frågan är om det är bästa platsen i sådana fall. Har du någon stanns långt borta där du kan starta om på nytt du kan flytta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Frågan är om det är bästa platsen i sådana fall. Har du någon stanns långt borta där du kan starta om på nytt du kan flytta?

vet inte, flytta hjälper inte droger finns från kiruna ner till småland o narkomaner hittar varsandra på 100m avstånd tyvärr...


   
SvaraCitera

thcl:

vet inte, flytta hjälper inte droger finns från kiruna ner till småland o narkomaner hittar varsandra på 100m avstånd tyvärr...

Det är väl skillnad på att aktivt söka upp någon och att random möta en gammal kran på gatan som vill bjuda.


   
SvaraCitera

thcl:

Vet flera stycken alla säger när du väl vill kan du sluta knarka

min pappa var beroende av heroin under så gott som hela 90-talet men lyckades sluta på nåt sätt, vet inte riktigt hur ... har du inte fått nån hjälp alls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

har du inte fått nån hjälp alls?

drogterapeufter psyk öppenvård med medicin o behandling nu då med kurs att hindra återfall.

Är du snll o har tid över får du gärna fråga din pappa hur han tg sig ur opiatträske, jag är bara 19 och vill kunna leva ett normalt liv men nu är de bara lögner o jakt som gäller...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Till: Schism
Om din frsgubbe kan ge några tips på vad man kan göra inte borde göra osvv


   
SvaraCitera

thcl:

Är du snll o har tid över får du gärna fråga din pappa hur han tg sig ur opiatträske, jag är bara 19 och vill kunna leva ett normalt liv men nu är de bara lögner o jakt som gäller...

kan kolla upp det. 🙂 du kommer återförenas med nykterheten förr eller senare, men jag förstår att det känns svårt nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

du kommer återförenas med nykterheten förr eller senare, men jag förstår att det känns svårt nu.

de däär lär som några 12stegs fraser :p förenas med nykterheten. men ja kolla gärna upp me tips os¨å


   
SvaraCitera
Zsasz

thcl:

upp me tips

Trappa ner, när du är nere på en hanterbar dos, bara sluta.
En veckas rent helvete, ja, men det är det bästa sättet som verkligen funkar.

Det ju fortfarande så (som det alltid är vid vilken personlig föränding som helst) att utan en riktig vilja att sluta, så kommer det aldrig gå.

Har haft några polare som varit fast på H (varav en dem dog för lite mindre än ett år sedan pga överdos), och alla har sagt samma sak, oturligt nog så har tyvärr inte alla haft viljan.


   
SvaraCitera

trist att höra [sad]

har inga tips/erfarenheter men har vänner i samma situation och det verkar förjävligt. lycka till med att ta dig ur det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

rappa ner, när du är nere på en hanterbar dos, bara sluta.
En veckas rent helvete, ja, men det är det bästa sättet som verkligen funkar.

det är de rena helvetet som skrämmer, ja har misslyckats så många gånger men ska ställa migg upp igen efter varje återfall oh kämpa. det svåraa för mig är att inte ta ett återfall igen.

Zsasz:

Har haft några polare som varit fast på H (varav en dem dog för lite mindre än ett år sedan pga överdos), och alla har sagt samma sak, oturligt nog så har tyvärr inte alla haft viljan.

Jag känner lite sådör jag med även om ja inte är fasst i horse men är fast i andra tunga pioider som metadon och oxy, och varje gång jag ska sluta så klarar jag det i några veckor sen samma visa igen, och har ställt mig frågan om jag verkligen vill vara drogfri, jag vill men ändå känns de som att jag inte för sista gånget tagit någon opiat för resten av livet, det kan jag aldrig säga. är det ett tecken på att egentligen inte villja?


   
SvaraCitera

blir [sad] av att läsa detta


   
SvaraCitera