Aviseringar
Rensa alla

Är problemet verkligen vem av de politiska partierna som har makten och stiftar lagar?


Ämnesstartare

Jag tror inte det. Sjävklart så gör de olika valen skillnad, men gör de tillräckligt stor skillnad? 


   
Citera
Ämnesstartare

Herregud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet är att demokrati är ett popularitetsspel och alla vill så mycket olika saker att ingenting någonsin blir gjort, medan gamla avdankade byråkrater sitter och bestämmer för egen vinning i kaoset av alla debatter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The pro board's a bounch of stupid bureaucrats men, who are laying at the top of the dollar hill. You know?! So the pro board wants me to go in and cow cow to their reality and say that their reality is the real reality and my reality is related stupid dumb reality..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol nej är pest elr kolera 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
Herregud

Precis, men jag tror inte problemet ligger innanför demokratin. Tidigare hade vi kungar som bestämde, nu måste alla tänka att vi har rätt att välja, men välja över vad? Marknaden behöver Staten, men vi kan bara rösta på Staten. På många sätt är det bra, på vissa sätt är det dåligt, eftersom att vissa problem (vilket jag inte vet ännu vilka dom är) döljs från diskursen. Jag är helt övertygad om att det är så. De saker vi uppfattar som problem, är ofta inte riktiga problem, de konflikter som finns är bara bra media. 


   
SvaraCitera