Aviseringar
Rensa alla

Är radikalfeministerna så extrema att de inte ens förstår humor?


Ämnesstartare

Kolla på detta:

http://www.expressen.se/nyheter/ica-skylt-man-grillar--kvinnor-serverar-olen/

Detta var HUMOR. Det var ett SKÄMT. Men dessa feminister tål inte ens skämt. Ingen får skämta om det, för då jävlar. Det hela påminner ju lite om vissa extremistiska religioner där folk hotas om de skämtar om något "heligt".

Vad tycker ni, ska man inte ens få skämta om könsroller längre?


   
Citera
Ämnesstartare

nej, du är så jävla tråkig, det gör mig inte mindre rolig för det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
nej, du är så jävla tråkig, det gör mig inte mindre rolig för det. 

Kan du sluta trolla och bidra med sakliga argument till tråden, tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen gillar skämtTrött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sådär brukar det väl gå till i de flesta hushåll ändå OskyldigRodnar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske borde man kunna köpa tavlor där det står regler om hur negerslavar ska bete sig också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mobbaren:
kanske borde man kunna köpa tavlor där det står regler om hur negerslavar ska bete sig också?

Så länge det bara är på skoj, varför inte? Man måste kunna få skämta om det utan att radikalfeministerna får psykryck. Har de så dålig självdistans?

Negrer skämtar hejvilt om "niggers" om sig själva, men så har de också bättre självdistans än svenska feminister.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

långt fler än bara feminister som inte tolererar "humor"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Så länge det bara är på skoj, varför inte? Man måste kunna få skämta om det utan att radikalfeministerna får psykryck. Har de så dålig självdistans?

Negrer skämtar hejvilt om "niggers" om sig själva, men så har de också bättre självdistans än svenska feminister.

Det kanske är väldigt enkelt för dig att sitta o säga att folk har för lite självdistans gällande sånt här när du själv inte tillhör en utsatt grupp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
långt fler än bara feminister som inte tolererar "humor"

Varför skriver du "humor"? För att du inte tolererar det?

mobbaren:

Det kanske är väldigt enkelt för dig att sitta o säga att folk har för lite självdistans gällande sånt här när du själv inte tillhör en utsatt grupp?

Jag är själv tjej. Och vafan lägg av, "utsatt grupp"? Det var ett SKÄMT! Ska du gå in i alla humorprogram också och börja censurera? Då lär det inte bli mycket kvar.


   
SvaraCitera

Jag är inte feminist men jag tolererar inte dåliga skämt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:
Jag är inte feminist men jag tolererar inte dåliga skämt. 

Och vem avgör vad som är ett "dåligt skämt"?

Om 1k människor tycker att ett skämt är dåligt, ska det då förbjudas för alla andra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Jag är själv tjej. Och vafan lägg av, "utsatt grupp"? Det var ett SKÄMT! Ska du gå in i alla humorprogram också och börja censurera? Då lär det inte bli mycket kvar.

nej du är inte själv tjej och även om du är det spelar det ingen roll, privatpersoner kan skämta om allt men tycker inte att ett stort företag ska bidra till åsikten om att kvinnokampen är ett skämt, sluta byt ämne.. kan du inte hålla dig från "och vafan lägg av" som argument så ser jag inte varför den här diskussionen ska fortsätta.


   
SvaraCitera

rbb:

Och vem avgör vad som är ett "dåligt skämt"?

Om 1k människor tycker att ett skämt är dåligt, ska det då förbjudas för alla andra?

Nej man ska inte förbjuda något.
tycker förövrigt sexistiska skämt är roliga fast denna var skitkass. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Du säger det självt, radikalfeministerna. Klart att de kommer nappa på det. Även om jag håller med om att de dära "grillreglerna" är helt klart sexistiska, och dumma i huvudet. Reklamfilmen däremot, den är alright. Sen får du inte glömma att det är "trendigt att vara pk" just nu. Som någon som brukade använda tumblr, så märker man att pk-ism.


   
SvaraCitera