Aviseringar
Rensa alla

Är rädd...


Ämnesstartare

Igår blev jag inskriven på sjukhuset efter blivit våldtagen på natten blev jag utskriven från sjukhuset efter jag själv sagt att jag inte vill vara kvar. Har sedan dess legat i sängen och skakat och gråtit. Vågar inte gå ut, orkar inte svara i telefonen och har inte ätit något på två dygn. 

Kan inte förmå mig att göra något, känner mig äcklig att jag fick skylla mig själv att jag var så dum att. Jag borde inte ens få existera vill bara försvinna i tomma intet. Mina föräldrar  har jag ingen kontakt med och har ingen vän jag har lust att berätta till och inte mina systrar heller. Äckliga dumma människa, äckliga dumma jag. 


   
Citera
Ämnesetiketter
mens
 mens

Det måste kännas jättehemskt. Försök få till en samtalstid med någon som har erfarenhet av att hjälpa folk som varit med om övergrepp. Du kan också kontakta dessa http://www.mansjouren.se/kontakt/


   
SvaraCitera
duden

Jag tycker inte att det var ditt fel på något sätt! Det där kan hända vem som helst. Jag hoppas verkligen att du kommer må bättre snart Hjärta


   
SvaraCitera
sies
 sies

Du ska inte ta åt dig utifrån en annan människas beteende.

Se till att göra allt du kan för att sätta dit den som utsatte dig för det, även om det kan bli svårt. Då vet du att du kan ha räddat en eller flera människor från att hamna i samma situation av samma person. 

Man blir ärrad av sånt här, men försök ändå leva positivt. GladHjärta


   
SvaraCitera
Exner

Kalleskaviar:
Igår blev jag inskriven på sjukhuset efter blivit våldtagen på natten blev jag utskriven från sjukhuset efter jag själv sagt att jag inte vill vara kvar. Har sedan dess legat i sängen och skakat och gråtit. Vågar inte gå ut, orkar inte svara i telefonen och har inte ätit något på två dygn. 

Kan inte förmå mig att göra något, känner mig äcklig att jag fick skylla mig själv att jag var så dum att. Jag borde inte ens få existera vill bara försvinna i tomma intet. Mina föräldrar  har jag ingen kontakt med och har ingen vän jag har lust att berätta till och inte mina systrar heller. Äckliga dumma människa, äckliga dumma jag. 

Ring till 1177 och/eller psykakuten.


   
SvaraCitera

Det var inte alls ditt fel. Vad någon annan väljer att göra är aldrig ditt fel. Du valde inte att bli utsatt för det här. Du är viktig och du kommer ta det igenom det här. 

Har du någon du litar på som du kan smsa och be att köpa något lätt att äta och ta det till din dörr så at du slipper gå ut? Kan ju bara säga att du har vinterkräksjukan eller nått om du inte vill berätta för dem. Att hitta något som får dig att äta är det vitigaste just nu. om det så är en isglass eller en apelsin. Om du så bara får ned en tugga så är det en bit på vägen. Ta en dusch om du tror du klarar det utan att bli självdestruktiv. Att sitta i duschen under vattenstrålen är rätt avslappnande. 

Du skulle även behöva få kontakt med en kurator eller psykolog som hjälper dig bearbeta det här och lägga det bakom dig, men det är inte riktigt lika akut. Vänta tills den värsta chocken lagt sig så du kan ringa. 1177 borde kunna hjälpa dig komma i kontakt med en vettig person. 


   
SvaraCitera

Det är ju för fan inte ditt fel att du blev våldtagen, anmäl gärningsmannen och prata med en psykolog elr nåt


   
SvaraCitera

Det ä aldrig ditt fel att sånthär händer. Tycker att du ska gå till nån psykolog och prata om detta!


   
SvaraCitera

Det är inte ditt fel men jättevanligt att man lägger skulden på sig själv och tycker man är äcklig mm. Försök få någon samtalskontakt du måste få prata om det som hänt för kunna bearbeta det och gå vidare. Just nu känns det säkert som att du aldrig kommer kunna göra det men tro mig det går. De på sjukhuset borde kunnat hjälpa dig med tel nr mm. Om du vill prata med tjejer/killar som varit med om liknande erfarenheter kan jag rekommendera dig besöka www.terapisnack.com Du är inte äcklig och det var inte ditt fel 


   
SvaraCitera

Vet du vem som är äcklig? Personen som våldtog dig, det var inte ditt fel, du klädde dig inte fel, du hade bara oturen att vara på fel ställe vid fel tillfälle.
Som sagt man ska inte eller iaf bör inte vara ute efter två och inte vara på mörka ställen osv, att vara i skogen är tyvärr nästan gjort för att man ska riskera att bli överfallen.
Nämen det är ju sjukt vidrigt av den här personen att göra dig illa på det här sättet, du föryjänar verkligen inte detta INGEN FÖRTJÄNAR ATT BLI VÅLDTAGEN, det är bara undermenchen som låter sig gå en annan människa på det sättet.
Jag hoppas att du mår bättre snart och att du kommer över din rädsla.

Om du vill snacka så får du gärna skicka ett PM, jag blev rånad i början av 2015 så jag har upplevt en rädsla som du så jag känner igen mig i hur du skulle kunna känna.
Krya på dig, jag önskar dig allt gott i världen! Hjärta


   
SvaraCitera