Aviseringar
Rensa alla

Är rädd ifall mina föräldrar ser mina skärsår!


Ämnesstartare

Jag har ett självskadebeteende och jag är jätte rädd ifall mina föräldrar ser minns ärr!. Dem skulle bli tokiga! Tycker ni jag ska dölja dem eller bara låta dem va och om dem ser dem så får dem skäla och jag bra skita i det? När jag inte är hemma så skiter jag i vad folk tycker men mina föräldrar kommer inte fatta!


   
Citera

Bättre att vara uppriktig mot dina föräldrar än att dölja det. Förr eller senare kommer det fram ändå. 


   
SvaraCitera

Får jag vara nyfiken och fråga vad orsaken är till dina självskadebeteenden? 


   
SvaraCitera

Ersätt skärningen med ngt annat farligt


   
SvaraCitera

ngt som inte behöver vara farligt alltså, som det går att styra effekterna utav so to speak


   
SvaraCitera

S3ON:
Ersätt skärningen med ngt annat farligt

Som att gå på metalkonsärer med norsk Deathmetal?


   
SvaraCitera

Jötunheimer:

Som att gå på metalkonsärer med norsk Deathmetal?

Nej men som att hoppa fallskärm frekvent. 


   
SvaraCitera

Eller genom att klä på sig en älgdräkt och springa runt i skogen under tider som dessa Rodnar


   
SvaraCitera

det bästa är väl om du antingen pratar med dina föräldrar om det och varför du mår så dåligt att du skär dig, eller att du försöker hitta någon annan vuxen att prata med. 


   
SvaraCitera

Det är nog bättte om du säger det till dina föräldrar än att dom kommer på dig. Då framstår du ju som ärlig och de kommer troligen inte bli arga. Då kan de även hjälpa dig att bli av med det beteendet. För dom kommer att upptäcka det förr eller senare.

Hoppas det löser sig för dig! Glad


   
SvaraCitera

Sluta skära dig ! Prata med en nära kompis eller vuxen, sedan kan du få till föräldrarna . Du kommer bara må sämre om du fortsätter , och de vill du inte .


   
SvaraCitera

Ajdan01:
Jag har ett självskadebeteende 
mina föräldrar kommer inte fatta!

haft samma problem. jag döljde mina.... nu är dom nästan helt borta. ångrar mycket att jag ente sa något o att jag ente sökte hjälp. men om du ska berätta för dom så är det jätte viktigt att dom ente blir arga för det kan göra saken värre. prata med dom och försök att förstå varandra o hitta som lösningar eller något liknande. prata med något kurator eller någon vuxen eller en kompis du litar på. be om råd hur du ska säga det osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Sluta skära dig ! Prata med en nära kompis eller vuxen, sedan kan du få till föräldrarna . Du kommer bara må sämre om du fortsätter , och de vill du inte .

Mår nog så dåligt som det bara går! En av mina bästa vänner vet men bryr sig inte så har ingen lust att prata med henne och min andra bästis vet att jag mår dåligt och ställer upp om jag vill prata men dem vet ju inte hur dålig jag verkligen mår men jag känner att folk kommer bara tro att jag vill uppmärksamhet eller något :/


   
SvaraCitera
reben

kan finnas ngt bra att dom ser med då de kan hjälpa dig söka hjälp. dock har föräldrar en tendens att få spel av sånt där men är ju oftast pga de blir oroliga. 


   
SvaraCitera

Ajdan01:

Mår nog så dåligt som det bara går! En av mina bästa vänner vet men bryr sig inte så har ingen lust att prata med henne och min andra bästis vet att jag mår dåligt och ställer upp om jag vill prata men dem vet ju inte hur dålig jag verkligen mår men jag känner att folk kommer bara tro att jag vill uppmärksamhet eller något :/

försök prata med en skolkurator istället!


   
SvaraCitera