Aviseringar
Rensa alla

Är Ronja Rövardotter kasst?


Smilen
Ämnesstartare

Getrekt:

Har rätt att tycka vad jag vill om filmen, gillade typ inga sådana filmer som liten.

Okej, vad kollade du på istället? 


   
SvaraCitera

Smilen:

Okej, vad kollade du på istället? 

Öhh tecknade filmer typ kalle anka  och typ Tillbaka till vintergatan. Och typ disney filmer.


   
SvaraCitera

Kommer knappt ihåg vad filmen handlar om så har ingen anning.


   
SvaraCitera

Jag har aldrig tyckt det var bra, gillar "Karlsson På Taket" och "Bröderna Lejonhärta". Glad


   
SvaraCitera

Gillade där dom filmade, miljön. Gillar handlingen, det är egentligen ingen början och mål. Bara att man få följa med. Såklart att det handlade om de två sidorna som var osams. Men det var en lugn film.

Gammal, men hyfsat bra, absolut.


   
SvaraCitera

"nu ska blodet flyta!"

bästa citatet från någon film ever. 


   
SvaraCitera

avskyr astrid lindgren


   
SvaraCitera
mens
 mens

 Ronja var inte en av mina favvisar och jag tyckte att vaddenuhette som proteus lade upp bild på här ovan var jätteobehagliga. Ville absolut inte bo nere hos dem.
I vuxen ålder funderar jag över om Astrid ville få in en liten sensmoral om rasism i detta. Hursom så var hon väldigt före sin tid med alla sina historier om oregliga men godhjärtade barn som nästan alltid visste bättre än de vuxna.


   
SvaraCitera
mens
 mens

minns att min kusin var jätterädd för vildvittrornas bröst. kanske var det att det var obehagligt att de hade mänskliga bröst. eller så hade hn haft ngt brösttrauma. 


   
SvaraCitera
mynona

Smilen: Den är ju skitbra

minns att jag tyckte om den som barn, tror att det var min favorit bland lindgrens filmer. gillade sången om en hövding i kjolar


   
SvaraCitera

Smilen: Halvdålig

men nostalgisk 


   
SvaraCitera
Cobrak

Namnet de gav Birk har tyvärr ändrat min syn på det konstnärliga alstret. Kan inte se på utan att fantisera om springande birkabullar i skogen.


   
SvaraCitera