Aviseringar
Rensa alla

Är samlag bra metod att föröka sig


Ämnesstartare

Doktor Choklad:

Skydd är ju dock inte 100% tillförlitligt.

Det bästa vore ifall barn kom till på annat sätt än sex.

Jag funderar på något alternativ som inte skulle innebära hög risk för brottslighet,
hur tänker du? Vilket tror du är det bästa sättet?


   
SvaraCitera
mynona

Ja verkligen, sex har folk främst för njutning, emotionella och psykologiska och terapeutiska skäl i alla fall, och uppkomsten av preventivmedel och abort visar att vi hade sluppit så mycket om sex och avel redan från början varit separerade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Ja verkligen, sex har folk främst för njutning, emotionella och psykologiska och terapeutiska skäl i alla fall, och uppkomsten av preventivmedel och abort visar att vi hade sluppit så mycket om sex och avel redan från början varit separerade

OK, fast jag menade nog inte så med min fråga. Jag menade att tycker ni att sex inte skulle finnas alls utan att förökningen skedde på annat vis?


   
SvaraCitera
mynona

Gasolinerainbow:

OK, fast jag menade nog inte så med min fråga. Jag menade att tycker ni att sex inte skulle finnas alls utan att förökningen skedde på annat vis?

Många skulle nog säga att det inte fanns någon poäng med förökning i sådana fall =S Själv avstår jag från att svara på den frågan


   
SvaraCitera

sicce:

åhhh du låter som dom religiösa gummorna som sitter utanför matbutiken i Cefalu 

det är sant Sover mvh framtida nunnan utanför ica 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

om människor använt skydd hade det inte kommit till så jädra många barn 

Wow... det tror jag du måste vara först på vår planet som genomskådat.  Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: hur tänker du? Vilket tror du är det bästa sättet?

Jag vet inte. Tänker bara att skaffa barn är inte det huvudsakliga syftet med att ha sex för de flesta idag och därför vore det bäst om det var två separata grejer. Exakt hur det skulle gå till har jag inte funderat så mycket på dock. Kanske någon omvänd variant av provrörsbefruktning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet:

Wow... det tror jag du måste vara först på vår planet som genomskådat.  Tumme upp

Tack 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:
Tycker ni att samlag är en bra metod att föröka sig på eller skulle ni föredra att moder natur valt ett mindre snuskig sätt för mänskligheten att föröka sig på, till exempel att man fyllde i en blankett och skickade någonstans och slapp sex helt?

Paradoxen är att jag tror att vi skulle uppfatta fylla i en blankett som snuskigt då. Återstående om vi skulle existera  som art då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter: sex är himla onödigt egentligen

shatter: sex

shatter: onödigt

ursäkta


   
SvaraCitera

absentthinking:

ursäkta

Rodnar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det skulle vara bättre utan


   
SvaraCitera