Aviseringar
Rensa alla

Är skoltoaletterna skitiga? Hjälp TV4 att granska skolmiljön!


Ämnesstartare

För ett tag sedan var jag och hälsade på hos TV4. I höst kommer de att granska miljön i landets skolor och de vill ha din hjälp! Här är ett meddelande från Lena Sundström, som är programledare för Kalla fakta:


Hej,

Jag heter Lena Sundström och arbetar på Kalla fakta. På TV4 kommer vi ha en större satsning i höst, på Kalla fakta och på TV4Nyheterna där vi granskar miljön i skolan. Vi letar därför efter elever i olika åldrar ute på skolor, som vi kan besöka och hålla kontakten med. För oss är det viktigt att hitta ungdomar ute i hela landet, dels för att få in tips, dels för att sprida ordet, och dels för att hitta intresserade som eventuellt skulle kunna delta som ett slags barn- och ungdomskorrespondenter ute i landet i det sista programmet.

Vi undrar hur skolmiljön ser ut på din skola? Skitiga toaletter, dålig ventilation, mögel eller andra problem.

Även positiva exempel och erfarenheter är av intresse. Har man gjort ovanliga satsningar som har gjort skolmiljön trevligare?

Mejla mig på lena.sundstrom@tv4.se så berättar jag mer.


   
Citera
Ämnesstartare

Intorkad sperma & blod på både väggar och golv, förjävligt, så att säga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofta är dom undermåttligt städade pga städas för lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min högstadieskola var så möglig och nedgången att man fick ha öppet fönstret året om. Lärarna där har fått diverse hälsoproblem och morsan som jobbar där har fått väldigt mycket problem med astma. De ska dock bygga nytt så ser ingen poäng med att skicka dit blodhundar till journalister från något profitjagande bolag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På gymnasiet var toaletterna alltid fräscha, men gick på en lite "överklass-skola"
På högstadiet var toaletterna inte speciellt fräscha, av någon anledning kissade folk ofta i vasken eller i papperskorgen. Och att inte spola efter sig. Var ganska populärt att låsa upp toaletterna utifrån också, eller vända ihop dörrarna så att man låste in någon, vilket inte var så kul. Var rädd för att bli inlåst eller att dörren skulle öppnas. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, tv4 kan dra åt helvete, israel/sd-supporters


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:
Nä, tv4 kan dra åt helvete, israel/sd-supporters


   
SvaraCitera

hade bra väldigt bra miljö på min skola, både på högstadiet och gymnasiet. de låg båda i en "problemförort" till stockholm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl okej på min skola, men som sagt så pissar några i papperskorgen och spolar inte så de stinker ALLTID på toaletterna så jag går inte om det är nödfall... :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Där jag gick i skolan som barn var det så mögligt att jag ständigt mådde dåligt/hade migrän. Skolstyrelsen nekade till att några mögelproblem fanns. Året efter jag gick ur den skolan rev man alltihop pga för stora mögelproblem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De stinker. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cutenessoverload: pissar några i papperskorgen

Fattar inte poängen med att göra det Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Fattar inte poängen med att göra det

Eller hur, det är bara äckligt och onödigt. Det är killar som leker coola... Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cutenessoverload:

Det är killar som leker coola... Icke!

ja det är lol


   
SvaraCitera
penja

På gymnasiet var toaletterna alltid fina. På högstadiet minns jag knappt, tror inte jag gick på toa i skolan så ofta då. De var nog rätt äckliga. 


   
SvaraCitera