Aviseringar
Rensa alla

Är SMS för de fattiga?


Ämnesstartare

SebastianE:

NEJ (Du röstade på detta alternativ)

Det sköna med SMS har ju inte med pengar att göra, det är ju att det är så mycket trevligare att kommunicera i textform.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag avskyr att snacka i tele så SMS funkar perfa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

SMS för de fattiga

Jaha det är därför jag inte får några sms? Mina vänner är helt enkelt för rika för att kosta på sig ett [tard]


   
SvaraCitera

ne, inte för de fattiga. Men jag tycker däremot att sms gör en otroligt osocial. och det tar tid att skriva och komma fram till något, jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

NEJ (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är praktiskt med sms, inte alltid man KAN plocka fram telefonen o börja snacka i den [shake] Inte alltid man vill heller..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skönt att skriva gillar inte så mkt prata i tfn


   
SvaraCitera
Åtta

För mig är det mycket dyrare att skicka SMS än att ringa, om man ser till hur mycket information man kan förmedla för varje spenderad krona.


   
SvaraCitera

Har Halebop, Sms är bara smart, Orkar inte ringa för att fråga vad gör du och sen bara lägga på. Ringer gör jag bara om jag vill ha svar med en gång. Annas drar man bara iväg ett litet sms. Orkar inte prata i telefon heller när man är med polare, Då är liksom sms praktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är jobbigt att ringa. Och har man comviq kompis smsar man gärna. Särskilt om alla man smsar med har comviq kompis. [wink]


   
SvaraCitera
loita

SebastianE:

NEJ (Du röstade på detta alternativ)

om jag inte kunnat smsa hade jag varit rikare [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

JA (Du röstade på detta alternativ)

Hatar då folk skickar sms och antar att mottagaren vill slösa pengar på att svara.
Det kan ju vara praktiskt ibland, men vanligtvis är det bara irriterande.


   
SvaraCitera

SebastianE:

NEJ (Du röstade på detta alternativ)

Sms är ju bäst.


   
SvaraCitera

Jo, jag ogillar också när folk prompt ska skicka SMS. För det första så är det osmidigt, kostar pengar och är jobbigt. Sedan är det en begränsning så att man knappt kan skriva något.

Har faktiskt varit med om att folk ska argumentera på SMS, blir så ruskigt irriterad på det. Maila eller ring för guds skull.

Även detta förstås är en viktig poäng:

aristoteles:

Hatar då folk skickar sms och antar att mottagaren vill slösa pengar på att svara.
Det kan ju vara praktiskt ibland, men vanligtvis är det bara irriterande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

NEJ (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera