Aviseringar
Rensa alla

Är spelen värt pengarna?


Ämnesstartare

Jag har grävt ner mig i min egen beslutsångest för tillfället. Det är rabatt på två spel med 33% på ena och 25% på andra, vilket lämnar mig i frågan: Det blir fortfarande en hög summa pengar att betala, 700 spänn, ska jag köpa spelen trots det?

Förmodligen kommer priset att sänkas i framtiden, men det känns surt att vänta.
Vad hade ni gjort?


   
Citera
Ämnesetiketter

Vilka spel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Vilka spel

Sims 4. 


   
SvaraCitera

Pundarjävel:

Sims 4. 

700 spänn skulle jag nog inte betalat för Sims 4... Skulle ha väntat till vinterrean som kommer snart. 


   
SvaraCitera

Pundarjävel:

Sims 4. 

Jag har sims 4. Det må vara kanske ett av de bättre sims spelen men tveksam till att jag skulle köpt det själv (önskade det i julklapp). Vilket är det andra spelet?


   
SvaraCitera

Pundarjävel:

Sims 4. 

ja!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

700 spänn skulle jag nog inte betalat för Sims 4... Skulle ha väntat till vinterrean som kommer snart. 

Nu vet jag inte riktigt hur Origin fungerar, men finns det en chans att de kommer att ha vinterrea må tro?

adaq:

Jag har sims 4. Det må vara kanske ett av de bättre sims spelen men tveksam till att jag skulle köpt det själv (önskade det i julklapp). Vilket är det andra spelet?

Jag skulle helst inte betala båda två själv, men samtidigt jobbar jag och får lön varje månad, så varför inte? (Fastän det känns lite småsurt) Det andra spelet är "dags att jobba".

terrormat:

ja!!!

Lirar du? 8)


   
SvaraCitera

Pundarjävel:

Sims 4. 

lätt inte värt


   
SvaraCitera
Soliso

Pundarjävel:

Nu vet jag inte riktigt hur Origin fungerar, men finns det en chans att de kommer att ha vinterrea må tro?

Jag skulle helst inte betala båda två själv, men samtidigt jobbar jag och får lön varje månad, så varför inte? (Fastän det känns lite småsurt) Det andra spelet är "dags att jobba".
Lirar du? 8)

In på Steam inte origin, the sims 4 där 499


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Soliso:

In på Steam inte origin, the sims 4 där 499

399 på origin dock.


   
SvaraCitera

hade inte lagt 700 på spel i en klumpsumma, köp det billigaste och vänta till steams julrea för resten


   
SvaraCitera

Har steam förstört ungdomen? Piratar man inte spel längre?


   
SvaraCitera

Punda:
Har steam förstört ungdomen? Piratar man inte spel längre?

+1, varför inte bara tanka spelet och inte betala, om man gillar spelet och vill supporta dom så är de ju bara o köpa spelet. De ofta man ångrar sig av ett spel köp, köpte black ops 1-2 och har knappt spelat 10 timmar lel.


   
SvaraCitera

Punda: Har steam förstört ungdomen? Piratar man inte spel längre?

Finns ju ett mått av stolthet i att faktiska äga något, plus att om det är något bra så kanske man vill stödja utvecklarna genom att köpa osv.


   
SvaraCitera

Punda: Har steam förstört ungdomen? Piratar man inte spel längre?

Palla. Har man pengar och spelar slukar 20 spel om året så kan man lika gärna köpa det för att sponsra företaget att lansera fortsättningar eller bättre produkter i framtiden. Spel som gett mig många roliga timmar väljer jag att köpa, även om jag kanske skaffat mig dem ursprunligen pirat.

ontopic; köper inga spel längre, bettar in min kosing på csgo matcher som jag köper vissa spel och dlc´s för.


   
SvaraCitera