Aviseringar
Rensa alla

Är sverigedemokraterna omtyckta på UM?


Ämnesstartare

Jag undrar bara. Är ni less på sveriges hatparti, Sverigedemokraterna?
Likt en våg arga, rabiata hippies finns det en grupp människor på det här forumet som lyfter fram varje artikel där en invandrare begår ett brott, man pekar ut en grupp som ondskefull, en grupp som består av ungefär 5 miljarder av världens befolkning; man vill värna det svenska, en ny grupp som jag inte ens tidigare känt vid - Jag är svensk, visst, men vad innefattar det? Innefattar det särskilda beteendemönster, innefattar det en vilja att vara laglydig och gnällig?
Innefattar att vara annorlunda och komma utifrån en benägenhet att begå brott, våldta eller misshandla?
Här nedan placerar jag sveriges fem främsta invandrarfientliga argument:

1. Bara totalt förnekande:
”Vi har inte möjlighet att ta in fler.”
Sverige är en av världens mest gelsbefolkade områden. Med sina 20 människor per kvadratkilometer står sig sverige slätt mot världens medel på 45(med öken, berg, etc inräknat) och Monacos befolkningstäthet på 16,754 människor/kvadratkilometer.
Så mycket plats, men så snåla människor. Känns det bra? I det stora hela tycker jag det är ganska ensamt...

2. Människors snålhet:
”Kommer man till sverige ska man arbeta”
Myntades antingen av någon som varit arbetslös och legat på bidrag i hela sitt liv och skyller på en invandring som på den tiden inte ens existerade, eller någon som jobbat hela sitt liv och inte förstår att föregående 3-5% har det som de har.

3. Att inte se skogen för alla träd
”Invandringen har gått för långt”
En av de vanligaste uttrycken när man tagit in några tusen invandrare, klämt in dem i ett lågprisgetto och sedan insett att invandrarna inte hade det så bra där.

4. Att dra alla över en kam
”Invandrare begår brott”
Det här argumentet får du genom att ta
HELA VÄRLDENS BEFOLKNING – HELA SVERIGES BEFOLKNING = Potentiella invandrare.

Du har nu fått en väldigt stor summa människor. Vad ska du göra m. ed den här gruppen? Enligt en del är den här gruppen våldsam, kvinnofientlig och kriminell. Men det är ju en väldigt stor grupp...

5. Att märka på svenska språket.
”Jag är inte rasist – jag är realist”
Myntades av en som endast har svenska vänner, äter falukorv och sett sanningen, realismen – en ny ideologi baserad på nationalism och att värna det svenska, en genetisk kod som dykt upp under den femhundra år långa period av Svenskhet. Hurra för realismen!!!!..????

Sett till ekonomisk kapacitet, landareal, ekonomiska behov skulle jag vilja berätta något för er.
Vi behöver invandrare. [zzz]


   
Citera

Men majoriteten av SD:s väljare är ju invandrare. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Sverige är en av världens mest gelsbefolkade områden.

Hoppas att det fortsätter vara så också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så jävla rätt. Skittrött på alla dumma människor som inte ser längre än näsan räcker.

Tacoz:

Men majoriteten av SD:s väljare är ju invandrare.

?


   
SvaraCitera

Sjukt bra tråd, tänkte nästan göra en egen, men kunde inte gjort det bättre! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tacoz:

Men majoriteten av SD:s väljare är ju invandrare. [shake]

Från finland menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med tanke på hur många idioter det finns här så.. ja?


   
SvaraCitera

mjölk:

?

Anarkandi:

Från finland menar du?

Invandrare som är trötta på andra invandrare som inte sköter sig och som ger dem dåligt rykte. Så de vill att det ska bli lite bättre invandrings politik. Fast på senare tid verkar SD vissa att de kanse är lite nazister, så dom kanse tappar stöd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Fan heller. (Du röstade på detta alternativ)

De är ett populistiskt parti med ambitioner om att ta sig in i riksdagen, i det avseendet är de väl seriösa. De är också ett enfrågeparti vars existens på det stora hela inte lär tillföra någon något. Det känns mindre seriöst.


   
SvaraCitera
Åtta

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

I och med att du har tre förslag för nej så kommer ju ja-alternativet se ut som att det fått många fler röster än de andra. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Fan heller. (Du röstade på detta alternativ)
[love]

massgrav:

Ropen skalla - Tuttar åt alla!

[love][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

JA! (Du röstade på detta alternativ)

Sen är ju vita folkslag mer benägna att få skuldkänslor till de "mindre lyckade" folkslagen.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

”Vi har inte möjlighet att ta in fler.”

Förhoppningsvis inser även du att det inte handlar om plats, utan om resurser. Eller är du allvarlig när du antyder att Sd:s politik skulle baseras på Sveriges befolkningstäthet?

Anarkandi:

”Kommer man till sverige ska man arbeta”

Naturligtvis finns det personer som av olika anledningar inte kan arbeta, vilket är förståeligt och något man måste acceptera. Väljer man dock att flytta till Sverige borde man bidra till samhället på något sätt, om du inte är hindrad av allvarliga psykiska eller fysiska åkommor. Jag noterar också att ditt argument är att detta uttryck myntades av någon som aldrig har jobbat i hela sitt liv, hur det skulle ursäkta människor som inte jobbar får du gärna utveckla.

Anarkandi:

”Invandringen har gått för långt”

Detta blir förstås en subjektiv bedömning, där ingen av sidorna har "rätt".

Anarkandi:

”Invandrare begår brott”

Det är ett faktum att invandrare begår brott, precis som att det är ett faktum att svenskar begår brott. Det är också ett faktum att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken (vilket inte kan skyllas på socioekonomisk bakgrund), och det är ett faktum att svenskar inte är det.

Anarkandi:

”Jag är inte rasist – jag är realist”

Ska det ses som ett argument mot Sd? Bättre än så kan du allt.

Istället för att rada upp påstådda argument mot Sd kan du väl skriva varför Sverige behöver de invandrare vi tar emot? Beror det på att Sverige skulle vara ett grått och trist land annars, skulle vi inte äta kebab eller skulle vi gå miste om Zlatan? Vad väger upp nackdelarna?


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

inte enligt mig.


   
SvaraCitera