Aviseringar
Rensa alla

Är sverigedemokraterna omtyckta på UM?


Ämnesstartare

Observator:

socioekonomisk bakgrund

Vad är orsaken då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

en grupp som består av ungefär 5 miljarder av världens befolkning

Vadå.. Vad hände med resterande 1 miljard? Knappt 9 miljoner är svenskar av dem. Så 5,991 miljoner menar du väl 🙂


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Vad är orsaken då?

Det undrar jag också. Det är vanligt att fattigdom leder till brottslighet, men när den största överrepresentationen finns bland människor med tjänstemannayrken kan man ju fråga sig vilka andra faktorer som kan spela in. Har du något förslag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

- Jag är svensk, visst, men vad innefattar det? Innefattar det särskilda beteendemönster, innefattar det en vilja att vara laglydig och gnällig?

Ja, man kan undra vad det är för grupp man plötsligt tillhör.[shake]

Observator:

varför Sverige behöver de invandrare vi tar emot?

Satsa på att utbilda de vi har. Både svenskar och invandrare. Är ju ingen hemlighet att skolan suger. Då behöver vi inte ta in några invandrare med "kompetens" vilket ofta är samma sak som en läkare som man inte kan kommunicera med.[rolleyes]

Observator:

skulle vi gå miste om Zlatan?

xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JA! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Är sverigedemokraterna ett seriöst parti?

jävligt smart och byta ja och nej på frågan. jag svade nej.. men jag läste o andra siden inte fråga på pollen.. tog förgivet att man inte byter ja och nej från texten.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Sverige är en av världens mest gelsbefolkade områden.

Så du tror det har med befolkningstätheten att göra? Herregud jag hoppas du inte ens är seriös med den där.

Anarkandi:

”Kommer man till sverige ska man arbeta”

Ja, vad ska man annars göra? Har du nåt annat förslag?

Anarkandi:

”Invandrare begår brott”

Brottsligheten i samhället styrs av de sociala problem som finns. Invandrare är ganska så överrepresenterade när det gäller sociala problem, så ja de begår brott. Inte alla dock.

Anarkandi:

Sett till ekonomisk kapacitet, landareal, ekonomiska behov skulle jag vilja berätta något för er.
Vi behöver invandrare.

Vi behöver inte invandrare. Inte i den skalan som är idag.

Anarkandi:

5 miljarder av världens befolkning

Får jag fråga vad du menar? 5 miljarder (nästan hela världens befolkning).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Sen är ju vita folkslag mer benägna att få skuldkänslor till de "mindre lyckade" folkslagen.

Källa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Populistisk och enfrågeskit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Väljer man dock att flytta till Sverige borde man bidra till samhället på något sätt

Ah. Du har alltså en halvfascistisk synpunkt på det hela, jag anser att man ska få ha rätt att göra det man vill, vill man leva på socialbidrag (vilket i praktiken inte är möjligt idag, i teorin överlever en del genom vänner, ytterligare bidrag och att snylta mat, etc) så är ju det ett alternativ iallafall. Men vi behöver ändå inte jobba i den omfattning vi gör idag.

Observator:

Det är också ett faktum att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken (vilket inte kan skyllas på socioekonomisk bakgrund)

Jaha? Jag trodde det var allmänt känt att socioenokonomisk bakgrund var en stor bidragande faktor till att människor begår brott...

passaro:

Populistisk och enfrågeskit.

Känner igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Över en tredjedel av de som hittills röstat gillar oss. Hihi [crazy]

Anarkandi:

vill man leva på socialbidrag (vilket i praktiken inte är möjligt idag, i teorin överlever en del genom vänner, ytterligare bidrag och att snylta mat, etc) så är ju det ett alternativ iallafall. Men vi behöver ändå inte jobba i den omfattning vi gör idag.

Ta och skaffa dig ett jobb innan du ger bort MINA pengar, snorvalp. Innan man beviljas socialbidrag så ska man ha sökt jobb 20 timmar om dagen och vara helt utblottad. Är man bara en latmask så får man svälta. I och med det så dör alla vänsterpartister och miljödårar. Skönt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

MINA pengar

Dina pengar är ändå bara skulder till banken, och ett sätt att förbättra ekonomin. Du är ett redskap för att konsumera, du ska inte tro att du fått pengarna för att du gjort något bra, utan bara därför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Dina pengar är ändå bara skulder till banken

Nej.

Anarkandi:

Du är ett redskap för att konsumera, du ska inte tro att du fått pengarna för att du gjort något bra, utan bara därför.

Jo. Sluta spela vänsterpajas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tacoz:

Men majoriteten av SD:s väljare är ju invandrare.

källa?


   
SvaraCitera

Anarkandi:

JA! (Du röstade på detta alternativ)

Det är väl just att de är seriösa som är det farliga med dem?


   
SvaraCitera