Aviseringar
Rensa alla

Är Sverigedemokraterna rasistiska?


Ämnesstartare

nu när dom är så omtalade efter allt ståhej om filmklipp och babbe hit och dit, fast dom tydligen inte sagt det fast man ser det tydligt på filmen och blablabla

en enkel fråga egentligen, vad tycker DU? inte vad dem själva säger , utan hur är din egen uppfattning helt enkelt?
om du svarar att dom inte är rasistiska så motivera gärna [bigsmile]


   
Citera

Man är inte rasist bara för att man röstar på dem, även om många som röstar säkert är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillkuken:

Man är inte rasist bara för att man röstar på dem, även om många som röstar säkert är det.

nä har jag inte sagt heller 🙂 men de va inte svar på frågan


   
SvaraCitera

Fast antar att dom som fortfarande röstar på dem efter den här händelsen är dom som är rasistiska.


   
SvaraCitera

elegi:

ä har jag inte sagt heller 🙂 men de va inte svar på frågan

Dom som var med i filmen var helt klart det...


   
SvaraCitera

elegi:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Jag tror inte att bara rasistiska räcker, då även allt HBTQ-relaterat anses vara ett hot mot det dom anser vara "svenskhet" och måste därför utraderas[tired]

lillkuken:

Man är inte rasist bara för att man röstar på dem

Nej många kör ju på det där idiotargumentet "invandrarna tar våra jobb".

Folk får ta sitt förnuft till fånga snart tycker jag och inse att oftast så väljer man den som är mest lämpad för ett jobb vad gäller kompetens, erfarenhet och andra egenskaper.

[love]


   
SvaraCitera

elegi:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Men sedan finns det ju de med goda avsikter också, såklart.


   
SvaraCitera

Storchen84:

"invandrarna tar våra jobb".

[love]


   
SvaraCitera

elegi:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Vad dom än säger så har dom sin bakgrund.


   
SvaraCitera

Har en liten tanke om en grupp i Sverige som det verkar lite tabu att på allvar ställa krav på. Jag menar att ett provmedborgarskap kanske vore på sin plats för dessa människor. Denna folkgrupp alltså fyfan- många gånger är dom arbetslösa, dåligt utbildade, inte i takt med vår tids värderingar och med en kraftig benägenhet för brottslighet på våra gator osv. Är det inte dags att vi inför ett medborgarskap på prov som kan dras in vida minsta överträdelse från denna oönskade delen av befolkningen? Ett särskilt medborgarskap light för dessa sverigedemokrater?

Jag är så jävla klockren ibland.


   
SvaraCitera

dazed:

Jag är så jävla klockren ibland.

fy fan va vackert


   
SvaraCitera

OF 5:

fy fan va vackert

Ja satan ja, som att läsa direkt ur Gud faders dagbok.


   
SvaraCitera
Paseo

blev så jävla arg av videon som läckte ut
vidrigt var det
om inte det var rasism, då har jag nog missuppfattat det begreppet helt


   
SvaraCitera

dazed:

Ja satan ja, som att läsa direkt ur Gud faders dagbok.

Bra grejer

Sen måste man ju komma ihåg att det är samma människor som inte tycker att det är en politisk överträdelse att jaga efter folk på stan med järnrör. Öppet mål för fan.


   
SvaraCitera

OF 5:

Sen måste man ju komma ihåg att det är samma människor som inte tycker att det är en politisk överträdelse att jaga efter folk på stan med järnrör. Öppet mål för fan.

Tycker du att jag säljer mig när jag gör något så lätttrallat?


   
SvaraCitera