Aviseringar
Rensa alla

Är Sverigedemokraterna rasistiska?


dazed:

Tycker du att jag säljer mig när jag gör något så lätttrallat?

Nej du är genuint skitbra


   
SvaraCitera

OF 5:

Nej du är genuint skitbra

[love]

Det samma du, om jag ser att du skriver då läser jag.


   
SvaraCitera

Zodd:

hahahah hoppades att någon skulle länka den[bigsmile]

dazed:

Jag är så jävla klockren ibland.

Var det du som skrev det? Inte saxad från någonstans alltså? I vilket fall så är den klockren.

[love]


   
SvaraCitera

Storchen84:

Var det du som skrev det? Inte saxad från någonstans alltså? I vilket fall så är den klockren.

Saxade den från mig själv i mina tankar just nu tråden, tack du.

[love]


   
SvaraCitera

elegi:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)

Xenofobiskt parti med rasistiska medlemmar.


   
SvaraCitera

elegi:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)

Rasism är som sagt när man anser att vissa raser är mer värda än andra. Att en medlem kallar någon blattelover på fyllan vid ett tillfälle gör inte hela partiet rasistiska.


   
SvaraCitera

Ganon:

Rasism är som sagt när man anser att vissa raser är mer värda än andra. Att en medlem kallar någon blattelover på fyllan vid ett tillfälle gör inte hela partiet rasistiska.

''...varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet.''


   
SvaraCitera

Alla sympatisörer bör inse att det de älskar är "den vita rasen". om de inte känner så ska de byta parti för då är de med fel folk.


   
SvaraCitera

elegi:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

nä dom bara tycker o säger rasistiska saker [confused][confused]


   
SvaraCitera

elegi:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Alla i partiet och alla som röstar på dem är inte det. Men att det finns rasistiska/nazistiska rötter kan man inte säga emot. Samt att flera lite högre uppsatta inom SD borde visa hur partiet i övrigt är, särskilt högre upp.

Ganon:

Rasism är som sagt när man anser att vissa raser är mer värda än andra

Är du rasist?

Ganon:

Att en medlem kallar någon blattelover på fyllan vid ett tillfälle gör inte hela partiet rasistiska

Att två muslimer får två flygplan att åka in i WTC gör att alla muslimer är terrorister?


   
SvaraCitera

älskar naiviteten bland människor som inte tycker att man kan känna igen en politiskt agenda i ett parti av att en stor andel människor, högt och lågt i partiet är rasister och abortmotståndare.
"jamen det gynnar ju ändå oss."
hur fan ska man annars kunna avgöra vilket parti som står för ens åsikter? newsflash! ett parti är inte en enskild levande organism utan det är en ton, värderingar och känsla för rätt och fel.


   
SvaraCitera

elegi:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

533481_473865225986175_108346917_n.jpg


   
SvaraCitera

En stor del utav dem.


   
SvaraCitera

elegi:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

elegi:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Ingen tvekan om att både partiet och medlemmarna i det är rasister, men väljarkåren skulle jag inte nödvändigtvis kalla rasister. De flesta som röstar på SD gör det snarare i protest mot de övriga partierna än för att man håller med om deras politik. De är ett missnöjesparti som samlar upp några av de skikt av arbetarklassen som känner sig mest alienerade från det politiska systemet och ofta har missgynnats rejält av kapitalismens utveckling i modern tid. De fiskar i det kölvatten som den socialdemokratiska arbetarrörelsen lämnat när den vänt sig från arbetarklassen in i de politiska finrummen och tappat hela sin folkrörelsekaraktär, och som den nya arbetarrörelsen inte lyckats fånga upp och organisera. Jag är dock övertygad om att det är en utveckling som relativt enkelt kan vändas genom kamp och organisering i klassen och i takt med att denna nya arbetarrörelse växer fram.


   
SvaraCitera