Aviseringar
Rensa alla

Är tjejer ofta spontankåta?


Ämnesstartare

Jag vill påstå att det är ganska vanligt att killar går runt och är kåta i alla möjliga vardagliga situationer, t.ex. i skolan, på jobbet, under shoppingturen osv. utan att någon tjej har kåtat upp dom. Kanske beror det på lite fantasier och inspanade honor men ibland inte på någon stimulans från omgivningen alls. Dom bara är sprängkåta utan synbar anledning. Däremot har jag inte hört att tjejer är det någon gång vad jag kan minnas. Så frågan för denna tråd är alltså förekommer fenomenet även hos tjejer? Jag gör ett formulär där killar kan svara hur ofta dom är spontankåta också som jämförelse.


   
Citera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Kille – Jag är ofta spontankåt (Du röstade på detta alternativ)

[cool][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Tjej – Jag är ständigt spontankåt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Kille – Jag är ständigt spontankåt (Du röstade på detta alternativ)

Är jag inte väldigt sjuk så... och det är jag sällan. [censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har det kommit in lite röster. Dock har inte kommenterandet kommit igång än! Så vad säger ni tjejer? Kan ni sitta på en lektion i skolan och vrida er och vara sprängkåta och känna att ”JAG MÅSTE HA ETT KXXXX NUUUUUU!”? Jag har aldrig riktigt hört att tjejer är i den situationen. Hos killar däremot är det nog ganska vanligt.

amsi:

Tjej – Jag är ständigt spontankåt (Du röstade på detta alternativ)

Här har vi ett sådant svar som jag undrar över. Ytterligare kommentarer önskas!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Tjej – Jag är sällan spontankåt (Du röstade på detta alternativ)

Tror jag. Kanske borde ha röstat på aldrig? JAG VET INTE BUHUHUH [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Här har vi ett sådant svar som jag undrar över.

Jag undrar varför tråden heter "Är tjejer ofta spontankåta?", när pollen gäller båda könen. "Är ni ofta spontankåta?" känns mer rätt... men ja! Skitsamma! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Jag undrar varför tråden heter "Är tjejer ofta spontankåta?", när pollen gäller båda könen. "Är ni ofta spontankåta?"

Att killar ofta är spontankåta uppfattar jag som välkänt, utan intresset ligger just i om tjejer också reagerar så. Dock kan det vara bra att ha en jämförelse med killar och dom måste ju rösta för att kunna se resultatet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill ha en mer detaljerad beskrivning på vad spontankåt innebär. Betyder det att inget yttre triggar igång kåtheten alls? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Vill ha en mer detaljerad beskrivning på vad spontankåt innebär. Betyder det att inget yttre triggar igång kåtheten alls? [blush]

Ja det stämmer. Fast att säga att det inte finns något yttre alls kan nog vara svårt ibland. Ofta kanske man inte kan säga vad det beror på men egentligen kan det nog ha varit saker i omgivningen som triggat det. Lite små tankar och sneglingar fast kan kanske inte kan koppla dessa till kåtheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Lite små tankar och sneglingar fast kan kanske inte kan koppla dessa till kåtheten.

Aha, då har jag nog inte upplevt det. Brukar vara väl medveten vad som triggar igång mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

t ”JAG MÅSTE HA ETT KXXXX NUUUUUU!”? Jag har aldrig riktigt hört att tjejer är i den situationen.

Du känns som en stor porrkonsumerare du[crazy]
Och återigen är det ju det här med att det är mer socialt accepterat för killar att uttrycka sådant. Killar "ska" vara kåta flåbusar och tjejer fnissande och mer tillbakadragna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du känns som en stor porrkonsumerare du[crazy]

Är det du eller jag som gjort över 70 000 inlägg här?

isola:

Och återigen är det ju det här med att det är mer socialt accepterat för killar att uttrycka sådant. Killar "ska" vara kåta flåbusar och tjejer fnissande och mer tillbakadragna.

Betyder det att du tror att det inte är någon större skillnad mellan tjejer och killar på denna punkt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Är det du eller jag som gjort över 70 000 inlägg här?

Va?

Gasolinerainbow:

etyder det att du tror att det inte är någon större skillnad mellan tjejer och killar på denna punkt?

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Va?

Appropå att du tolkade mig som porrsurfare: Jag tror nog snarare att det är Isola som sitter och gottar sig i sex på internet, till exempel genom frenetiskt deltagande i sexdiskussionerna här på UM. SÅ mycket som 70 000 inlägg har nog ingen kommit upp i. Jag tror att du får ut mer av att ha sex på riktigt dock.


   
SvaraCitera