Aviseringar
Rensa alla

är tullens prioriteringar rimliga?


Ämnesstartare

rebeca:

finns sån med

jo precis men det beror ju naturligtvis på att det finns grova pengar att tjäna. Och priset på narkotika är högt just därför att det är olagligt. Så hur kan man då underminera tung organsierad brottslighet ?? En teori är ju att inte skapa svarta marknader åt dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

jo precis men det beror ju naturligtvis på att det finns grova pengar att tjäna. Och priset på narkotika är högt just därför att det är olagligt. Så hur kan man då underminera tung organsierad brottslighet ?? En teori är ju att inte skapa svarta marknader åt dom.

som jag skrev vet jag ingenting. jag bara svarade utifrån vad jag "visste". tyckte jag hade en bra teori och orkar inte lära mig något heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

som jag skrev vet jag ingenting. jag bara svarade utifrån vad jag "visste". tyckte jag hade en bra teori och orkar inte lära mig något heller.

Hur är den kunskapen relevant, det är väl min fråga i sånna fall. Man kan ju inte komma med random fakta om det inte är relevant för sammanhanget. Eller tänker jag kanasigt nu?

Du säger att du tycker att det är en bra priortiering polisen gör. Vad baserar du den åsikten påå? Ditt förtroende för polisens agerande generellt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pansarvalp:

Låter rimligt.

För att?

qazedctgb:

gör dom det?

Ja, men man har diskutitoner om man ska prioritera vapen mer nu. I och med Malmö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prioritera och prioritera, om de letar igenom något så hittar väl de vad de hittar, sedan om de lägger resurser på knarkhundar så är väl det bra investerade pengar med tanke på hur effektiva de är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Vad baserar du den åsikten påå?

litar på polisen [love]


   
SvaraCitera

Asha:

Ja, men man har diskutitoner om man ska prioritera vapen mer nu. I och med Malmö.

jag tror ändå rent samhällsekonomiskt att det är bättre att fokusera på att få tag i så mycket narkotika som möjligt. (drug-adicts är dyra)

bäst hade ju så klart varit att höja standarden på vapen utan att tumma på standarden för narkotikan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

jag tror ändå rent samhällsekonomiskt att det är bättre att fokusera på att få tag i så mycket narkotika som möjligt. (drug-adicts är dyra)

Fast du minskar ju inte de som behöver vård genom att lägga ner massor med resurser på att bekämpa narkotika. Då tjänar du ju på att lägga dom pengarna på vård dirrekt. Det är ju alltid billigare såklart...


   
SvaraCitera

Asha:

Fast du minskar ju inte de som behöver vård genom att lägga ner massor med resurser på att bekämpa narkotika. Då tjänar du ju på att lägga dom pengarna på vård dirrekt. Det är ju alltid billigare såklart...

nej att låta narkotikan flöda fritt in i landet är inte en bra idé och här ser man hur dina liberalflumtankar går fel igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

nej att låta narkotikan flöda fritt in i landet är inte en bra idé och här ser man hur dina liberalflumtankar går fel igen.

SKADEMINEMERING KALLAS DET om vi tillätt narkotika så skulle vi kuna reglera det som vi göra med alkohol och på så sätt ha mer restrektiv kontroll på markanden.


   
SvaraCitera

Asha:

SKADEMINEMERING KALLAS DET om vi tillätt narkotika så skulle vi kuna reglera det som vi göra med alkohol och på så sätt ha mer restrektiv kontroll på markanden.

jag är övertygad om att vi får mer narkomaner och en större belastning på samhället i alla fall om vi skulle ta bort tullbeslagen på alla droger. som anfetamin och kockain heroin lsd crystal meth och så vidare. du tänker antar jag bara marijuana.

att ta bort så mycket som möligt av heroinet från marknaden skapar färre sprutnarkomaner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

jag är övertygad om att vi får mer narkomaner och en större belastning på samhället i alla fall om vi skulle ta bort tullbeslagen på alla droger.

Dessvärre så behöver vi inte har så mkt åsikter. Det är bara att börja jämföra med länder som portugal, tjeckien och nederländerna.

qazedctgb:

att ta bort så mycket som möligt av heroinet från marknaden skapar färre sprutnarkomaner.

Nej det ökar bara priset på heroinet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

du tänker antar jag bara marijuana.

Danmark verkar vara nästa! http://www.sydsvenskan.se/opinion/aktuellafragor/article1609497/Hasch-har-kommit... [smile]


   
SvaraCitera

Asha:

Nej det ökar bara priset på heroinet.

ja precis villket skapar färre sprutnarkomaner...

Asha:

Dessvärre så behöver vi inte har så mkt åsikter. Det är bara att börja jämföra med länder som portugal, tjeckien och nederländerna.

visa hur bra det är i portugal och tjeckien tack...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

ja precis villket skapar färre sprutnarkomaner...

Visa hur det blir just den effekten. Och inte att organiserad brottslighet får mer pengar i deras fickor.


   
SvaraCitera