Aviseringar
Rensa alla

Är Värsås farligt?


Ämnesstartare

Det är en liten ort utanför Skövde kommun. Tar ca 20 min att komma till Skövde från de området. Jag tänkte flytta dit för att studera i Skövde. Men sen såg jag att de bara har 600 invånare, av vilka bara 30 pers är invandrare. Av dessa 30 är 23 finskar, och resten från ett land utanför Europa. Alltså ca 5 % invandrare. Och sedan hitta jag denna artikel om Värsås vilket gjorde mig ännu mer orolig läs:

http://www.expressen.se/nyheter/mordmisstankta-kanda-i-naziztkretsar/

Jag menar jag är själv svart och invandrare och kommer bli själv i Värsås jag skall läsa basår. Det är ju skrämmande att kanske hamna i nazistområde. Vad säger ni?

Tack för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

Att du borde ta huvudet ur arslet och sluta oroa dig för petitesser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad säger ni?

Publicerad 27 maj 2008

Saker och ting hinner ändras på 4 år.
Som passaro säger

passaro:

Att du borde ta huvudet ur arslet och sluta oroa dig för petitesser.

Ska du gå runt och vara rädd för att få spö för att du är svart vart du än kommer kan du lika gärna låsa in dig själv i ditt hem och sitta vid datorn dagen i ända.
Har du ens blivit utsatt för något våld? Eller att folk hoppat på dig fysiskt eller verbalt för att du är svart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Publicerad 27 maj 2008

Saker och ting hinner ändras på 4 år.
Som passaro säger

Ja men det fortfarande väldigt få invandrare som bor där och 7 % röstade på SD där. Det verkar fortfarande finnas många nazister där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Ja men det fortfarande väldigt få invandrare som bor där och 7 % röstade på SD där. Det verkar fortfarande finnas många nazister där.

Du är ju för go....

Svara på mina andra frågor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Att du borde ta huvudet ur arslet och sluta oroa dig för petitesser.

Vadå petitesser? Jag vill inte bli mördad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Har du ens blivit utsatt för något våld? Eller att folk hoppat på dig fysiskt eller verbalt för att du är svart?

Nej, aldrig. Men jag bor ju i ett invandrartät område och jag känner inte att de stor rasism där jag bor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Nej, aldrig. Men jag bor ju i ett invandrartät område och jag känner inte att de stor rasism där jag bor.

Sen har du förmodligen varit i andra områden av Göteborg också som inte är så invandrartäta, har du där blivit utsatt för något?
Antagligen inte.
Du nojar för mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Sen har du förmodligen varit i andra områden av Göteborg också som inte är så invandrartäta, har du där blivit utsatt för något?Antagligen inte.Du nojar för mycket.

Jag har aldrig varit i områden utanför Gbg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Du nojar för mycket.

För att du själv inte är svart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men att ni fortfarande matar honom??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

men att ni fortfarande matar honom??

Jag är seriös. Jag är orolig över detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att du kommer bli spöad så fort du visar dig i trapphuset.

Jag menar har sju procent av invånarna röstat på SD så kan det ju knappast finnas några hederliga människor kvar på byggden. Jag menar de där resterande nittiotre av hundra kan ju knappast ha något trevligt att komma med. Förstår ju vem som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Jag menar har sju procent av invånarna röstat på SD så kan det ju knappast finnas några hederliga människor kvar på byggden. Jag menar de där resterande nittiotre av hundra kan ju knappast ha något trevligt att komma med. Förstår ju vem som helst.

Men vadå som svart blir man ju rädd utav nazister iaf om man skall promonera själv på morgonen eller natten.

Kolla här:

http://www.expressen.se/gt/skrammande-fa-veta-vad-som-hande/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

blir man ju rädd utav nazister iaf om man skall promonera själv på morgonen eller natten.

synd att du ska flytta till en så nazisttät stad då.


   
SvaraCitera