Aviseringar
Rensa alla

Är vi svenskar kalla?


Ämnesstartare

Sonya:

man ska inte dra alla över en kam. Det finns amerikanare som är väldigt tillbakadragna och svenskar som är väldigt sociala

Jo precis, jag kan ju ha helt fel om svenskar med.


   
SvaraCitera

bara norrlänningar

särskilt de från haparanda

kalla och rena(r)


   
SvaraCitera

svenskar är lika iskalla som klimatet.[crazy] Nä men beror väll på vissa är det och andra inte.


   
SvaraCitera

Paranormal_Cannabis:

vissa är det och andra inte.

detta är logiskt


   
SvaraCitera

Kalla vettefanken om svenskar är. Men den genomsnittlige svenskan är nog lite mer lågmäld och tillbakadragen i jämförelse med exempelvis sydeuropeer och amerikaner.

enloppa:

Bitch, please

Haha, aldrig hört uttrycket. [bigsmile]


   
SvaraCitera

I latinamerka kramas/pussas man även om man inte känner folk, här betraktas man som psykopat/stalker/pervers om man bara tittar på en.

Sverige är ett inplastat land, man vågar inte stå utanför den bubblan som är 'normal' 🙂


   
SvaraCitera

Amerikaner är bara sociala för dom kan inte undvika att träffa folk på mcdonalds =)


   
SvaraCitera
Exner

Aengslig:

Sverige är ett inplastat land, man vågar inte stå utanför den bubblan som är 'normal' 🙂

Aengslig:

här [i Latinamerika]betraktas man som psykopat/stalker/pervers om man bara tittar på en.


   
SvaraCitera

Exner:

n.

bajs då, men du fatta


   
SvaraCitera

det ordnar sig alltid när man GRILLAR

till exempel....


   
SvaraCitera

Nja alltså när man är i tex USA så märker man ju att folk är jävligt trevliga och tar gärna kontakt i mycket högre grad osv men jag tror det är mycket snack, fasad. Som mycket annat over there lite av ett luftslott.


   
SvaraCitera

Svenskar är ofta kalla mot människor vi inte känner så väl. Däremot efter vi släppt in dom innanför vårat skal så är vi varma. Men ja, kallare än i andra länder.


   
SvaraCitera

Rent generellt tror jag faktiskt det. Ignoranta, fördomsfulla och kanske lite trångsynta för att vi har det helt ok. #fördomarkanske


   
SvaraCitera

hört att i usa så är de öppnare med främlingar men inte lika nära sina vänner som vi


   
SvaraCitera

kulturen iallafalll lite


   
SvaraCitera