Aviseringar
Rensa alla

Äre bah ja


Ämnesstartare

Som tycker att låtarna på radion har ett skönare gung än om man lyssnar från cd? Ta alla låtar på vinyl t.ex. Asmycket skönare gung [party]

Varför är det så? [shake] Jag som trodde att iställningarna på iPod gjorde skönaste gunget.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

är för att cd är skräp (digitalt ljud uppdelat i bitar), vinyl är bättre (autentiskt ljud), radio har jag ingen aning om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

vinyl är bättre

Vinyl är bäst! Guns N' Roses - Paradise City är grym som fan på vinyl[cool][cool]


   
SvaraCitera

Liebestraum:

är för att cd är skräp (digitalt ljud uppdelat i bitar), vinyl är bättre (autentiskt ljud), radio har jag ingen aning om

Haha go lr? CD har mycket bättre kvalitet!! Cd e ju lätt bäst, palla skrap och skit från vinyl. Alla vet att digitalt är bättre än analogt. När du spelat din vinyl 3 gånger kommer jag ha kvar min cd [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Varför är det så?

Dom gör la om låtarna litegrann.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Haha go lr? CD har mycket bättre kvalitet!! Cd e ju lätt bäst, palla skrap och skit från vinyl. Alla vet att digitalt är bättre än analogt.

Misshandlar man inte sina vinylskivor så slipper man oönskat oljud och analogt ljud saknar begränsningar medan digitalt på grund av uppenbara anledningar blir ganska monotont då formatet inte kan hantera komplexa ljud.


   
SvaraCitera

Liebestraum:

Misshandlar man inte sina vinylskivor så slipper man oönskat oljud och analogt ljud saknar begränsningar medan digitalt på grund av uppenbara anledningar blir ganska monotont då formatet inte kan hantera komplexa ljud.

[sad] Du argumenterade sakligt och korrekt. Ville att du skulle bli arg ju [mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

[sad] Du argumenterade sakligt och korrekt. Ville att du skulle bli arg ju [mad][mad]

är immun mot ilska pga coolhet [cool]


   
SvaraCitera

Liebestraum:

är immun mot ilska pga coolhet

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

är för att cd är skräp (digitalt ljud uppdelat i bitar), vinyl är bättre (autentiskt ljud), radio har jag ingen aning om

Beror ju helt på mixningen av låtarna i fråga. Vissa gör sig bättre digitalt, vissa analogt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, eller huuuur!

Vissa låtar är sååå mkt bättre på radio, sen när man lyssnar på dem på spotify så är de [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

alla låtar på vinyl t.ex. Asmycket skönare gung

[y]
Fast tycker det beror lite på vad det är för musik. Viss musik ska vara lite raspig och grov - annan vill man ha kliniskt perfekt.
Men när det är lite defekt så tycker jag det känns mer äkta, kanske eftersom verkligheten inte är så perfekt (som man kan få musik på en CD-skiva).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Vissa låtar är sååå mkt bättre på radio

ett riiiiiktigt mysterium detdära.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naelaa:

ett riiiiiktigt mysterium detdära.

y?


   
SvaraCitera