Aviseringar
Rensa alla

äre inte lite hycklande av svt att göra reklam? :p


Ämnesstartare

trodde de var emot sånna kapitalistfasoner typ :c


   
Citera
Ämnesstartare

mja, dem ska ju vara public service...men det kan väl göra reklam för sig själva, men inte för någon/något annat..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

särskillt att det är typ gigantiska reklambanners med filmklipp och ljud som täcker typ halva skärmen och segar ner min dator[cry] och jag som inte har orkat få igång adblock i chrome[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det tar 5 sekunder att ladda ner, så värt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

deras reklam stör mig något så otroligt!!!!!
råkade klicka på en av misstag dessutom [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Menar ni att ni ungdomar, ni unga livliga människor tittar på pensionärskanalerna även kända som SVT?[surprised]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

mja, dem ska ju vara public service...men det kan väl göra reklam för sig själva, men inte för någon/något annat..

När SVT har sportevents (sker iofs allt mer sällan) så brukar dom ju sända i samarbete: företaget blabla dock, tror inte SVT är fullt så farligt kommunistiskt som du och gugge kanske vill tro. Det finns faktiskt lite företag som komprometterar neutraliteten hos denna institution, var lugn.

Zapetta:

råkade klicka på en av misstag dessutom [mad]

tror du också såg blow up-flickan och tryckte på ren reflex [no-no]


   
SvaraCitera

tror det är skillnad på att göra reklam för sina egna produkter och på att göra reklam för andras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

tror du också såg blow up-flickan och tryckte på ren reflex [no-no]

Faktiskt inte! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

När SVT har sportevents (sker iofs allt mer sällan) så brukar dom ju sända i samarbete: företaget blabla dock, tror inte SVT är fullt så farligt kommunistiskt som du och gugge kanske vill tro. Det finns faktiskt lite företag som komprometterar neutraliteten hos denna institution, var lugn.

Alltså, det jag sa var ingen kritik. [cute]
Att försöka bibelhålla en objektiv nyhetsrapportering m.m ser jag inte som något kommunistiskt heller, faktiskt. Om SVT verkligen är objektiva/neutrala eller ej är en annan diskussion, i vilket man får tycka vad man vill om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Faktiskt inte! [mad]

Be who you are, här har ingen riktigt rätt att döma en, vi umare lever alla tvivelaktiga liv på något vis, vi har alla charmiga små defekter.

Chibibbi:

lugn.
Alltså, det jag sa var ingen kritik. [cute]

Alright.

Chibibbi:

Att försöka bibelhålla en objektiv nyhetsrapportering m.m ser jag inte som något kommunistiskt heller, faktiskt. Om SVT verkligen är objektiva/neutrala eller ej är en annan diskussion, i vilket man får tycka vad man vill om.

SVT är bra, det behövs en motvikt till media som kontrolleras av annonsörer dvs näringsliv, blodsugare, ex-nazister och Fabian Bengtsson från SIBA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

SVT är bra, det behövs en motvikt till media som kontrolleras av annonsörer dvs näringsliv, blodsugare, ex-nazister och Fabian Bengtsson från SIBA.

Mjo. Men oavsett om SVT är privat eller publikt så kommer ägarna göra det fördelaktiga för deras egna intressen eller vad dem tror är bäst. Det kan vara av ren välvilja eller inte men det kommer man inte ifrån. Staten låter oss bara se de dem vill att vi ska se, samma med med privata ägare utav mediaföretag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lyckades adblocka den nu *lycklig*[blush]


   
SvaraCitera

ågu bannlys den här reklamen

man kommer inte titta på det MER för att det är tre reklamtjofräser. det räckte liksom med texten + länkningen på facebook.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Mjo. Men oavsett om SVT är privat eller publikt så kommer ägarna göra det fördelaktiga för deras egna intressen eller vad dem tror är bäst. Det kan vara av ren välvilja eller inte men det kommer man inte ifrån.

Nja i teorin utgör ju vi, du och jag staten medan ett företag utgörs av sina ägare, dessutom får ju SVT in egna pengar via licensavgifterna, sen om dom blir så att SVT blir beroende av skattepengar istället så ökar dock politikernas kontroll. SVT sänder ju faktiskt flera program som är kritiska mot diverse myndigheter osv typ Uppdrag Granskning. Men till viss del har du säkert rätt.


   
SvaraCitera