Aviseringar
Rensa alla

Ärligt! Tror ni.....?


M00N
 M00N

Jag vet inte riktigt...men jag tror inte att det bara finns en.


   
SvaraCitera

ja, tror att man passar ihop lite extra bra och kommer bra överens med vissa personer. men då är det inte bara en person i hela världen. och då har det ingenting med själen att göra... och inget man kan gå på jakt efter, direkt.


   
SvaraCitera
Paseo

Man vet om man har träffat sin själsfrände.


   
SvaraCitera
Amand

Na, tror inte på hela själsfrände biten 🙂 tror iofs inte på själen heller... ^^' Ser heller inte riktigt poängen med att bli "komplett" med en annan, är du inkomplett utan en annan människa?
Nej, tror självklart att där finns människor man passar bättre eller sämre med, men själsfrände blir mer som en beskrivning på hur man känner för någon enligt mig 🙂


   
SvaraCitera

framtidskon:

det är dock ganska osannolikt att man stöter på den ifall man ska se på statistiken så att säga

Fast statistik har ganska lite med saken att göra. Är ju stor sannolikhet att din själsfrände, om man vill använda det uttrycket, söker sig till samma platser och kretsar som du.


   
SvaraCitera

Ser man dock på det ur en mindre religiös vinkel finns det givetvis personer som tilltalar och stimulerar en mer än andra.


   
SvaraCitera

Nachac:

Fast statistik har ganska lite med saken att göra.

statistiken över andelen välfungerande stabila och för evigt hållbara förhållanden.


   
SvaraCitera

framtidskon:

statistiken över andelen välfungerande stabila och för evigt hållbara förhållanden.

Har väl mer att göra med:

Ett: Existensen av förhållanden.
Två: Människors tendens att "settla".


   
SvaraCitera

förstår inte va du säger men det gör inget för mig


   
SvaraCitera

Nej, inte att det bara finns EN person i hela världen i alla fall. Sedan att det är så mycket som ska stämma för att "allt" ska bli "rätt" att det är få (i relation med antal människor på jorden) som man passar ihop med...


   
SvaraCitera

nä, men det finns nog flera som man skulle kunna känna så inför


   
SvaraCitera