Aviseringar
Rensa alla

Ärr och borttagningar. (djupa)


Ämnesstartare

Jag börjar få nog utav ett ärr jag har som är mycket djupt, det är som en djup grop jag har på ett dolt ställe och problemet är inte att det ser hemskt ut, vilket det gör utan hur känslig jag är just där för det är lixom inget skydd kvar där utan bara skinn rakt över benet.

Jag får ofta ont där, bara ett lätt slag och det kan göra ont länge.

Nu vill jag göra en behandling för att jämna ut ärret, det lär betyda en operation men jag blir inte klok på google.

Hur ska man gå till väga för att korrigera ett djupt ärr och vem ska man ta kontakt med + är det någon som har någon erfarenhet? + Vad kan priset vara?


   
Citera
Ämnesstartare

Ungefär 2 cm i diameter och rätt djupt.


   
SvaraCitera

är ärret gammalt eller nytt?
har några djupa ärr som var _FRUKTANSVÄRT_ känsliga i upp till ett år efter skadan skedde, men som nu inte är jättemycket känsligare än annan hud, så om de inte är så gamla rekommenderar jag att vänta ett tag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ett ärr på axeln, inte så mysigt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm. Skulle kontakta vårdcentralen och be dem om råd.
Det finns plastik doktorer som kan fixa sådant, med det är viktigt att vara skeptisk till vem man väljer eftersom det finns ett otal svindlare i branschen.
Kostar antagligen några tusen, kanse 3? I have no idea

Man tar lite hud och fett från någon annan stans och använder det till att lappa ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plastikkirurger. Om det ens går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan ta bort ärr med laser. Om du hävdar att det gör ont i vardagen kanske landstinget betalar för ingreppet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ett äldre ärr men det är så tröttsamt att det vid flera tillfällen gjort ont i flera dagar när jag ramlat/slagit i tillräckligt hårt.

Jag skulle gärna skära upp ärret, lägga in någon form utav vävnad och sy ihop det så att det blir ett jämnt vanligt ärr för detta är en gigantisk grop där det saknas fett och annan viktig vävnad.

oatsreuvaue:

Hm. Skulle kontakta vårdcentralen och be dem om råd.

Det är kanske det bästa att göra.

Blivande_japan:

är ärret gammalt eller nytt?

gammalt. :/


   
SvaraCitera

LillaSnigel:

gammalt. :/

aha :-/
antar att det bästa är att uppsöka vårdcentral då så kan de kanske hjälpa dig att ta det vidare


   
SvaraCitera