Aviseringar
Rensa alla

ät inte era husdjur


Ämnesstartare

det var en gång en liten kulting som gick och tänkte : varför finns jag varför e jag här och varför föddes just jag?? det är såna frågor dom vi alla tänkt någon gång . kultingen gick för att fråga sin mamma . mamman svarade ledsamt : du föddes för att DÖÖÖÖ !!! kultingen springer gråtande därifrån !! en vecka senare så blir den lilla kultingen dragen i sin svans in i ett litet rum där ser han hans vänner och syskon hänga döda upp och ner i taket med blod droppande ur både munnen och rummpan . han skriker !! HAN SKRIKER EFTER MAMMA !!!! då får han en smäll på trynet och sedan skjuter dom honom i gumpen och hänger honom vid hans syskon !! ......
sen några dagar efter sitter Malin och äter, men hon vet inte att den skink lilla kött biten hon inte orkade äta upp utan slängdes i vasken var en bit av den lilla stackars kultingen... 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Hando

Image


   
SvaraCitera

har skrivit en liknande sån här berättelse

händer varje dag


   
SvaraCitera

Orkar inte läsa, fittsvenska.


   
SvaraCitera

kött är gott


   
SvaraCitera

Att Emil icke åt upp Griseknoen kan ju vi alla glädjas åt


   
SvaraCitera

Håll käften.


   
SvaraCitera

Hahaha såååå ägda hhaha

Ska bli vegetarian men föda upp o döda djur för att det är kul haha


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
loita

men grisen e inget husdjur, din rubrik går inte ihop.... eller ifs... vissa har grisar i sitt hus men de flesta ute i en lada


   
SvaraCitera

Låter skönt att vara slaktdjur och slippa fundera över existentiella frågor. Ska försöka reinkarnera som det, tror jag.


   
SvaraCitera

okej


   
SvaraCitera

och? jag förutsätter att du är vegetarian så:

folk är inte villiga att betala tillräckligt mycket för att få "etiskt korrekt" framställd mat. Det står i tidningarna om matpriser som skjuter i höjden, och då kostar ett paket skinka knappt 18kr.
Köttproduktion är inte längre skött utav bönder utan av producenter.
Bondgårdar har blivit utbytta mot fabriker (se kycklingproduktion fof).
Vi kan inte konsumera kött i den takt vi gör nu och ändå ha en etiskt acceptabel framställning utav denna produkt.

pröva inte att ifrågasätta jag ahr koll [wink]


   
SvaraCitera

och en sak till:

kultingar skjuts inte, det blir bara en blodig massa utav deras kropp när man gör det.

Kultingar avlivas med en hård smäll i golvet/med ett tillhygge

sad but true


   
SvaraCitera