Aviseringar
Rensa alla

Ät rå äggula o håll dig frisk [smile]


Ämnesstartare

En ny undersökning utförd av Hans Kollberg, professor vid Akademiska sjukhuset i Uppsala har kommit fram till att rå äggula kan hålla dig frisk o göra att du slipper infektioner o inte behöver ta antibiotika. [smile]

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3318219

Så med andra ord... ät mer ägg. [smile]

Äter du mycket ägg o håller du dig frisk?


   
Citera
Ämnesstartare

Mm Rockystyle [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Mm Rockystyle [cool]

Ägg o whiskey eller ägg o Southern Comfort? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Föredrar infektioner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Föredrar infektioner

Fel svar [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hans Kollberg, professor vid Akademiska sjukhuset i Uppsala menar att till och med en vanlig äggtoddy fungerar som medicin.

– Äggtoddyn bör skydda mot de infektioner som hönan spontant stött på så även om det inte finns några vetenskapliga bevis för det så tar jag gärna en äggtoddy, säger professor Hans Kollberg.

[smile] ... [bigsmile] ... [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Fel svar

Nej.


   
SvaraCitera

Det är väl att hårddra forskningsresultaten.
Verkar vara specifika antikroppar från äggula som bildats genom immunisering som testats och inte hel äggula. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Nej.

Föredrar du infektioner före en äggtoddy?

Svavelmun:

Det är väl att hårddra forskningsresultaten.
Verkar vara specifika antikroppar från äggula som bildats genom immunisering som testats och inte hel äggula. [smile]

Såg det på 18 nyheterna på SVT 1 o där menade han att en vanlig äggtoddy kan förhindra inektioner. Kommer säkert på senare nyhetssändningar också. [smile]


   
SvaraCitera

Kul forskning professor Hans Kollberg bedriver.

"Forskare i Uppsala har visat att antikroppar från äggula minskar antalet livshotande infektioner hos patienter med lungsjukdomen cystisk fibros."

"Äggtoddyn bör skydda mot de infektioner som hönan spontant stött på så även om det inte finns några vetenskapliga bevis för det så tar jag gärna en äggtoddy, säger professor Hans Kollberg."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Föredrar du infektioner före en äggtoddy?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ätit råa ägg sedans jag var liten.. Fruktansvärt äckligt, men bara i några sekunder[cheers]


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Såg det på 18 nyheterna på SVT 1 o där menade han att en vanlig äggtoddy kan förhindra inektioner. Kommer säkert på senare nyhetssändningar också. [smile]

Det kan jag tänka mig också. [smile]
Men effekten är mindre av en äggtody om resultaten i studien bygger på att man framrenat och poolat ihop antikroppar från flera äggulor.


   
SvaraCitera