Aviseringar
Rensa alla

Äta bacon, skinka, eller korv


Jag skitet i vad som är cancerframkallande och inte. Det är alltid någit nytt dom hittar på. Imon är la köttbullar cancerframkallande och i över morgon är det potatis


   
SvaraCitera

adaq:
Jag skitet i vad som är cancerframkallande och inte. Det är alltid någit nytt dom hittar på. Imon är la köttbullar cancerframkallande och i över morgon är det potatis

Vatten snart också 


   
SvaraCitera

I så fall är min röv också cancerframkallande.
Sluta tro på allt du läser, eh. Bacon är bra.


   
SvaraCitera

superpojken: Nej

är ingen stor konsument av varken bacon korv eller skinka, även om jag kan uppskatta det ibland


   
SvaraCitera

Det viktigaste tror jag är att man äter en väl sammansatt kost sedan om man äter de nämnda nöt- eller grisprodukterna en, tre eller fem gånger i veckan tror jag personligen har mindre betydelse. I så fall är det nog betydligt allvarligare med all antibiotika som finns i djuren som vi indirekt får i oss när vi äter nöt och gris. Samt alla andra mediciner och tillväxtprodukter som djuren får innan de hamnar på slakteriet. 


   
SvaraCitera

fuck off säger jag bara


   
SvaraCitera

S3ON:
Hmm 

Kommer nog undvika lite. Svårt att äta god mat som inte innehåller de där dock. Gråter

Inte då!!! Mvh har inte ätit kött/fisk/fågel på två veckor 


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:

Inte då!!! Mvh har inte ätit kött/fisk/fågel på två veckor 

Har det varit lika gott som mat med kött i innehållet?


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:

Inte då!!! Mvh har inte ätit kött/fisk/fågel på två veckor 

Party

Vad äter du då? Rodnar Hur ser en vanlig vardag ut för dig i matväg? 

Ett jättetack om du har lust att beskriva. :))


   
SvaraCitera

S3ON:

Party

Vad äter du då? Rodnar Hur ser en vanlig vardag ut för dig i matväg? 

Ett jättetack om du har lust att beskriva. :))

Är ju inte så insatt än så mycket är köttersättning, typ vegbullar, olika biffar man kan köpa o så. Och aubergine-lasagne, champinjonsås med pasta osvParty


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:

Är ju inte så insatt än så mycket är köttersättning, typ vegbullar, olika biffar man kan köpa o så. Och aubergine-lasagne, champinjonsås med pasta osvParty

Testade vegetarisk grillkorv. Tycker inte alls den var någon hit. Gråter 


   
SvaraCitera

S3ON: Testade vegetarisk grillkorv. Tycker inte alls den var någon hit.

Det där med alla vegetariska alternativ till riktiga köttprodukter har enbart vegetarianerna skapat för att inte känna sig totalt ute när vi köttätare sitter och smaskar i oss en riktigt god saftig entrecote, välkryddade grillade revbensspjäll eller en god standard nötburgare. Naturligtvis tycker även jag som köttätare att det är helt ok med en vegetarisk rätt som en god potatisgratäng eller en god broccolisoppa. Men att "ersätta" en god biff eller en god wienerkorv med en soyabiff eller veg grillkorv? Nej!

Men jag har full respekt för de som av en eller annan anledning väljer bort köttprodukter.


   
SvaraCitera

Det spenderas mycket pengar på cancerforskning. Många forskare går nog in för att påvisa korrelationer mellan potential för cancer och allt möjligt som går att placera på en x-axel. Det verkar inte finnas något kummulativt i påståendet imo. Men pengarna måste ju resultera i någonting - antar att hälsomyndigheten tröttnat på rapporter om SAR-strålning och cigaretter.


   
SvaraCitera

stoner: Men jag har full respekt

Bra för jag är en av dem typ. 


   
SvaraCitera

S3ON: Bra för jag är en av dem typ.

Det är naturligtvis upp till var och en att få avgöra vad som ska hamnna i magen.


   
SvaraCitera