Aviseringar
Rensa alla

äta eller inte äta det är frågan!?


Ämnesstartare

Hej!, jag är en tjej på 16 (snart 17) år som har tränat och tränar 1-3 h om dagen. Och jag har slutat käka middag, är det bra? för jag brukar äta ungefär så här varenda dag: frukost: en banan, lunch: vad skolan en bjuder på med så lite kolhydrater som möjligt (1-3 potatisar t.ex.) sedan på kvällen så dricker jag en kopp te eller dricker ett glas oboy och ibland en frukt.

alla på mitt internat är oroliga, till och med folk jag nästan aldrig har snackat med frågar mig varför jag inte käkar så nu har jag börjat ljuga om att jag har käkat innan osv.

är detta bra eller dåligt? vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Nej du äter på tok för lite, börja trycka i dig mer mat! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker det låter alldeles för lite, undernäring tär på kroppens organ. Behöver du någon att prata med råder jag dig till att vända dig till en vuxen du känner att du kan lita på, annars finns det säkerligen en kurator eller skolsyster på skolan som du kan prata med och kanske till och med kan hjälpa dig lägga upp mycket mer hälsosammare livsstil. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte äta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Nej du äter på tok för lite, börja trycka i dig mer mat! 

men varför det?, det känns ganska onödigt :/

FruLiten:
Jag tycker det låter alldeles för lite, undernäring tär på kroppens organ. Behöver du någon att prata med råder jag dig till att vända dig till en vuxen du känner att du kan lita på, annars finns det säkerligen en kurator eller skolsyster på skolan som du kan prata med och kanske till och med kan hjälpa dig lägga upp mycket mer hälsosammare livsstil. 

okej, men asså jag är inte undernärd inu iarafall. jag skal bara göra det ett tag tills jag har blivit smalare och snyggare. ca 5 kg till 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*******:
inte äta

tack!, någon som suportar mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför äter du så lite? Mår du bra av det? Om du nu tränar 1-3 timmar om dagen kan du i stort sätt trycka i dig vad du vill 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppas att det är april april 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undergrounds: men varför det?, det känns ganska onödigt :/

om detta inte är april skämt så ah du..
Du kan utveckla en ätstörning som ändrar ditt liv helt, du kan bli jävligt sjuk. 


   
SvaraCitera

du låter ätstörd 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

om detta inte är april skämt så ah du..
Du kan utveckla en ätstörning som ändrar ditt liv helt, du kan bli jävligt sjuk. 

det är det inte!, jag lovar! har funderat på o lägga ut detta inlägget ett tag nu och så glömde jag bort vilket datum det var idag :$

nej då!, jag har kontroll på de 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
du låter ätstörd 🙁

va? o.O nej då 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det du håller på med är livsfarligt och om du inte redan är det så är du nog inte långt ifrån en ätstörning. Om du tränar behöver du massor med mat, annars ger inte träningen någonting. Kroppen kan inte bygga muskler utan näring och energi.

Jag låser denna tråd då detta är en ungdomssida och tips till ett ätstört beteende passar inte in här.


   
SvaraCitera