Aviseringar
Rensa alla

Äta katt och hund?


Smilen
Ämnesstartare

Är det mer okej att äta en stackars kossa? Åtminstone är kossan lugn. 


   
Citera
Ämnesetiketter

ät             


   
SvaraCitera

Om jag hade svält så hade jag förmodligen gjort det men knappast annars. Jag skulle dock aldrig döda en hundvalp eller en kattunge, då tar jag hellre livet av mig. Men en kattunge eller hundvalp med downs skulle jag nog inte ha så svårt att döda, de ser ju inte ens söta ut då eller ett djur som lider hade jag inte haft problem och ha ihjäl och äta.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:
Om jag hade svält så hade jag förmodligen gjort det men knappast annars. Jag skulle dock aldrig döda en hundvalp eller en kattunge, då tar jag hellre livet av mig. Men en kattunge eller hundvalp med downs skulle jag nog inte ha så svårt att döda, de ser ju inte ens söta ut då eller ett djur som lider hade jag inte haft problem och ha ihjäl och äta

..........


   
SvaraCitera

Nä, inget djur är ok att äta.


   
SvaraCitera

B.C-:

..........

Vadå?


   
SvaraCitera

S3ON:
Nä, inget djur är ok att äta.

Är jag mördare då som äter djur? Dock så bryr jag mig vad det är för kött jag äter och att djurhållningen har vart bra!


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Är jag mördare då som äter djur? Dock så bryr jag mig vad det är för kött jag äter och att djurhållningen har vart bra!

Ja, om du äter dem levande.


   
SvaraCitera

S3ON:

Ja, om du äter dem levande.

vad menar du? alltså, menar du inte snarare att man bara är en mördare om det är en själv som tar död på djuret? 


   
SvaraCitera

sinnessjuk uns:

vad menar du? alltså, menar du inte snarare att man bara är en mördare om det är en själv som tar död på djuret? 

Ja, det är precis vad jag menar. Han är således en mördare om han tuggar död på djuret, eller sväljer det helt så att djuret kvävs eller dylikt. Att köpa färdigmördat kött gör honom inte till mördare, däremot kanske han räknas till kategorin medhjälpare eftersom han köper = hjälper till att höja efterfrågan på fler mord etc
 


   
SvaraCitera

S3ON:

Ja, det är precis vad jag menar. Han är således en mördare om han tuggar död på djuret, eller sväljer det helt så att djuret kvävs eller dylikt. Att köpa färdigmördat kött gör honom inte till mördare, däremot kanske han räknas till kategorin medhjälpare eftersom han köper = hjälper till att höja efterfrågan på fler mord etc
 

var hitler ingen mördare?


   
SvaraCitera

sinnessjuk uns:

var hitler ingen mördare?

Jag kan ej svara på det. Känner ej till så mycket om hans handlingar utöver arbetet han lejde bort. Mycket möjligt att han mördade själv också, ja. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Ja, om du äter dem levande.

Låter klokt! Jag skulle aldrig äta ett djur som är vid liv så då kan jag vara lugn och få frid. Glad
Djur ska inte få lida!


   
SvaraCitera
Exner

   
SvaraCitera