Aviseringar
Rensa alla

Äta pasta eller ej


Ämnesstartare

Är så irriterad över att så många säger att pasta är bra för att träna muskler samtidigt som många andra säger att man ska undvika pasta om man vill ha muskler, kanske magmuskler då främst.

Ska man äta pasta eller inte?!?!?!!


   
Citera
Ämnesstartare

klart du ska pasta är ju bästa fodret ever ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart du ska pasta är ju bästa fodret ever ju


   
SvaraCitera

ät, det är gott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shewick:

ät, det är gott

Vet det, men tänkte att jag kanske inte borde äta pasta om jag vill skaffa sexpack. Vissa påstår ju att man inte ska det.


   
SvaraCitera

Dom pratar skit, ät pasta om du vill.


   
SvaraCitera

Men du måste ju ha kolhydrater för att kunna deffa, duuh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shewick:

Men du måste ju ha kolhydrater för att kunna deffa, duuh

Nej.


   
SvaraCitera

Joho!! Min gamla hk-lärare sa det!!


   
SvaraCitera

Hamlet:

Är så irriterad över att så många säger att pasta är bra för att träna muskler samtidigt som många andra säger att man ska undvika pasta om man vill ha muskler, kanske magmuskler då främst.

pastan påverkar inte dina muskler. får du i dig mer energi än vad du förbrukar spelar det ingen roll om du äter pasta, godis, eller korv, det du äter kommer ändå omvabdlas till fett och du blir således tjockare. det är inte bra att äta för mycket av något, dock kan du så klart inte leva enbart av pasta heller, för att kunna bygga muskler behöver du protein, men att äta proteiner betyder inte att man behöver utesluta kolhydrater.

en fördel med kolhydrater är att de kan lagras i musklerna som glykogen, och glykogen är lättare för kroppen att bryta ner än fett när du tränar (det behövs syre för att bryta ner fett).


   
SvaraCitera

Shewick:

Joho!! Min gamla hk-lärare sa det!!

brukade hon deffa el?


   
SvaraCitera

PASTA PASTA!


   
SvaraCitera

Hamlet:

Ska man äta pasta eller inte?!?!?!!

Ja pasta innehåller kolhydrater som man måste få i sig när man tränar.


   
SvaraCitera

Pasta hjälper inte direkt för att få muskler, det är protein som bygger muskler.
Däremot innehåller pasta kolhydrater, vilket är det ämne som kroppen hämtar energi ifrån = pasta är bra om du ska träna, eftersom det är energirikt.
Med energirik mat orkar du träna bättre!


   
SvaraCitera