Aviseringar
Rensa alla

Äta under prov/tentor


Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

får man ta ciggpauser?

På juristprogrammet får man det, men inte någon annan kurs jag läst. De kan väl inte klara sig utan deras cigarrer de jävla kälkborgarna. 


   
SvaraCitera

höblirära:

På juristprogrammet får man det, men inte någon annan kurs jag läst. De kan väl inte klara sig utan deras cigarrer de jävla kälkborgarna. 

Haha, gött, ger en guldstjärna till cigarrborgarna


   
SvaraCitera
mynona

Jag kan möjligen ta med en banan ifall jag skulle bli hungrig, men det brukar jag inte bli. 


   
SvaraCitera
b1son

dricka & halstabletter eller tuggummi. har väl hänt jag har med mig en bar elr nåt oxå. folk brukar ju ha termosar och läsk och bananer och hur mkt godis som helst, fattar inte


   
SvaraCitera
penja

Något att dricka, och frukt eller drickyoghurt typ. och kanske nått godis man suger på! 


   
SvaraCitera
penja

Gillar att ta en liten paus från papprena, titta upp och suga på min karamell 


   
SvaraCitera

Ibland. Har i så fall vatten och något som inte låter, och helst inte luktar. Bananer är vanligt förekommande 


   
SvaraCitera

hahahlurad: Inte alltid men ofta

de två första tentorna jag hade var sex timmar. jag tog med mig pastasallad och käkade mitt i tentan.
på senare år har jag i stället bara ätit godis jag haft med mig...


   
SvaraCitera

halsar gärna fil


   
SvaraCitera
time
 time

Inte alltid, men sällan.

När jag gick i gymnasiet och tog studentexamen och var inlåst i 6-8 timmar var det omöjligt att inte ha med något. Jag brukade packa med en hel del även om jag inte åt allt. Det viktigaste var kaffe, vatten, energidricka och vindruvor. Tog alltid med mackor även om jag inte alltid åt dem. Nu när jag går på universitetet har jag packat med mig mackor vid ett av två tentatillfällen och jag åt aldrig dem under själva sittningen för att jag blev klar så fort, hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: MÅSTE man ju ha något i magen

nej, det tkr jag ej
men förstår vad du menar, att man kan bli hungrig osv.

911:
Äter aldrig under tentor, tog väl med något första tentan jag skrev men insåg snabbt att jag inte hade något behov av att äta under tentor så sedan dess har jag varken tagit med mat, godis eller dryck.

🙂 skönt att ej vara ensam om det.

NEMI:
nä aldrig. förstår ej riktigt dem som gör de heller.. en del verkar ju använda tenta tid som kombinerad lunch eller något... fattar inte.

haha jaa!! asså, jag fattar inte... Det kan ju gå 3 timmar utan att man äter ngt, vrf kan man inte hålla ut en timme extra? vill man ha ngt i munnen är det ju en annan sak än hunger & det tkr jag är mer förståeligt.

Tycker man kan ta med lite grejer men att sitta och verkligen äta frekvent under 4 timmar... Synd om en som presterar 100% bättre bara för det 


   
SvaraCitera

penja: Gillar att ta en liten paus från papprena, titta upp och suga på min karamell

det är dem små sakerna i livet som räknas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det får man ej på min skola. 

De har nolltolerans 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
tkr d är jävligt respektlöst brukar bli skitsur

Kan tycka så också, iaf om ngn verkligen sitter & smaskar, prasslar.. asså HELA tentatiden.
Tänk på de som ej kan ta med sig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

Kan tycka så också, iaf om ngn verkligen sitter & smaskar, prasslar.. asså HELA tentatiden.
Tänk på de som ej kan ta med sig...

ja, har koncentrationssvårigheter, tycker ju inte att de som äter är jobbiga 


   
SvaraCitera