Aviseringar
Rensa alla

äta var tredje timma , vadå för ngt ?


Ämnesstartare

hört att man ska äta var tredje timma om man vill gå ner i vikt osv , men vad ska man äta för ngt då ? hur mkt räcker ? vill alltså bli lite smalare , så onyttigt går fetbort !

men vad ska jag äta då ? för när jag är i skolan vill jag gärna ha ngt jag kan äta som är nyttigt, mättande, billigt och inte behöver tillagas ..

(äter inte maten i skolan)


   
Citera

lagom mycket mat[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

lagom mycket mat

hur mkt är lagom ? och vad för något :d


   
SvaraCitera

ät bara normalt och motionera och sluta wajna om dieter.

Dold text: *är pretto*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

ät bara normalt och motionera och sluta wajna om dieter.

men vad är normalt ? äter way too much känns d som .. har fått massa fett på just magen , skitfult . :S vill bli fit till beach09! (;

och jag orkar aldrig pallra mig till gymmet , och det är iiiiskallt ute .. annars skulle jag lätt rört på mig mer ! men d får vänta till våren , men nu vill jag ändå komma igång LITE hemma med bra mat + övningar ..


   
SvaraCitera

När jag åt var tredje timme och motionerade så för mig var det oftast:

Frukost: Havregryn med russin och mjölk (inte gröt)
Mellanmål: En morot eller dyl.
Lunch: Något storkok som köttfärs och fullkornsmakaroner. Brukade ta 3-4 (stora) matskedar köttfärs och 1 dl makaroner.
Mellanmål: En morot eller dyl.
Kvällsmat: Något.


   
SvaraCitera

Var tredje timme? Lol?


   
SvaraCitera
elinc

ut och spring eller nåt


   
SvaraCitera
elinc

thisshitisBANANAS:

nyttigt, mättande, billigt och inte behöver tillagas ..

Banan?


   
SvaraCitera
rbn
 rbn

Det finns ingen anledning till att äta var tredje timma om man inte har någon lust med det.

Att gå ner i vikt handlar bara om att ligga på energiunderskott. Äter du sen 10 gånger om dagen eller 1 gång om dagen spelar ingen roll.

Själv blir jag bara mer hungrig om jag hela tiden retar aptiten med att äta något litet ofta, 2 eller högst 3 normala måltider fungerar mycket bättre.


   
SvaraCitera

Bananer.


   
SvaraCitera

thisshitisBANANAS:

(äter inte maten i skolan)

börja gör det, man kan inte leva på typ små kex under en hel skoldag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Var tredje timme? Lol?

hört att man ska göra de, att man lättare går ner i vikt då..


   
SvaraCitera

Tja inte bullar precis.


   
SvaraCitera

thisshitisBANANAS:

hört att man ska göra de, att man lättare går ner i vikt då..

Det beror på att många har lättare att hålla sig ifrån kakburken då och det har ingenting med förbränning eller kemiska processer att göra.
Man har alltså t.ex sett att folk som skippar frukosten blir hungrigare till bl.a lunch och äter mer över dygnet än vad de gjort innan.

Att räkna kalorier är inget jag skulle rekommendera för att gå ner i vikt eftersom det ofta blir en slags inkörsport till ätstörningar.
Men sen är det klart att det fungerar,.

Pma gärna om du behöver veta något eller bara har tråkigt, blir alltid ledsen när jag ser såna här trådar som du skapat det senaste dygnet för det är som sagt ofta så en anorektiker kan börja.

Du behöver ha en objektiv och relaxed syn på det hela. [wink]


   
SvaraCitera