Aviseringar
Rensa alla

äter äter äter o kräks


Ämnesstartare

hej jag har ätstörningar vet inte om det är anorexi eller bulimia. det är så att varje dag hela tiden så äter jag fast jag äter ju inte hela tiden i skolan oså men annars så äter jag hur mycket som helst och går och spyr.... jag känner ingen skuld eller liknande för att jag äter o spyr och det händer inget dramatiskt hemma elr liknande.. men jag spyr varje gång efter att jag har ätit OSV. är det anorexi elr bulimi jag är ganska mullig eller vad man ska säga så jag undrar om nån vet vad jag ska göra eftersom att jag får ju ont varje gång jag trycker in handen i strupen OSV. snälla tips tack....


   
Citera

Vet inte vad det är, låter ej bra iaf 🙁
Sök hjälp om du fixar't.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sounds like bulimi.

sluta kräkas upp maten så är du inte sjuk längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja men det är inte direkt lätt att bara sluta sådär det är liksom beroende framkallande att kräkas upp maten efteråt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

william_best:

e direkt lätt att bara sluta sådär det är liksom beroende framkallande att kräkas upp maten efteråt...

nej men du kanske kan typ prata med någon som kan hjälpa dig, ta skolkuratorn till att börja med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det skulle jag kunna göra men våran privatskola har ingen kurator tyvärr..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

william_best:

ja det skulle jag kunna göra men våran privatskola har ingen kurator tyvärr..

Gå till bup då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är inte tjock, sluta spy upp maten, det är inte bra.

Ät och må gött vetja[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

been there!

Det är skitfarligt att kräkas hela tiden, så verkligen FÖRSÖK att sluta med det.

Vill man gå ner i vikt ska man framför allt träna regelbundet, låta bli socker (INKLUSIVE pasta och sånt) och typ äta så att man får i sig tillräckligt att man orkar med en vanlig dag, men inte så att man blir proppmätt.

så gör jag iaf.


   
SvaraCitera

Ni som säger att det bara är att sluta kräkas så är man frisk kan dra åt skogen...TS lider av bulimi och det sitter i hjärnan inte i kräkningar. Hon behöver proffisionel psykolog/kurator om hon ska ha någon chans att ändra sina tankar..eftersom hon verkar spy rätt ofta är hon för inne i det för att kunna sluta själv.

Ni som inte har haft en ätstörning själv kommer aldrig förstå er på hur jobbigt det är!
Snälla TS försök att INTE kräkas...man blir INTE smalare av att kräkas![sad] Kan t.om hända att du börjar gå upp i vikt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BloodAmaterasu:

Hon be

Vilka fördomar att bara tjejer kan ha ÄS!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

william_best:

snälla tips tack....

Fräter på tänderna och är allmänt dåligt för psyket. Kontakta ätstörningsavdelningen på psyket och hör om de har någon samtalskontakt. Det är vad jag skulle ha gjort.

Kram!


   
SvaraCitera

Jag har aldrig sagt att bara tjejer kan ha ÄS men det är inte lika vanligt med killar. Jag gillar inte att kalla folk för hen. Thats it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BloodAmaterasu:

Jag har aldrig sagt att bara tjejer kan ha ÄS men det är inte lika vanligt med killar. Jag gillar inte att kalla folk för hen. Thats it.

du behöver inte kalla någon för hen; trådskaparen har identifierat sig som "p", pojke. hurra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inte skrivit i tråden på VÄLDIGT länge men nu gör jag de o jag kan berätta att jag har påbörjat en behandling för anorexi/ortoroxi/bulimi som enligt läkaren börjar gå uppåt vad nu de ska betyda men ah ni behöver ju inte skriva här mer om ni inte vill bråka med varandra [wink] men aja tack för tipsen o stödet [love][love][love]


   
SvaraCitera