Forumet - Äter Doxyferm, men har fortfarande symtom. Vad kan det vara?

Äter Doxyferm, men har fortfarande symtom. Vad kan det vara?

5101 0 4
Tjena


Jag går på en Doxyferm kur, 200mg första dagen, 100mg resten av kuren. Men nu dag 8 så har jag fortfarande symtom, det vill säga: Svider när jag kissar, ljusflytning, ont/kliar när jag trycker mot urinröret. Det mesta försvann 1-2dagar i mitten av kuren men har nu kommit tillbaka.

Kan detta bero på jag bruka alkohol under 1dag samtidigt jag tog tabletten (blandade)? det var Bal...

Eller är det en urinvägsinfektion eller svamp i urinröret? har inget synligt.
När symtomen började hade jag även lite ont i nedre buken, även det har försvunnit.

Tar Doxyferm bort både gonorré plus klamydia?
Vad fick du doxyferm mot? om du fortfarande har symptom efter mer än halva behandlingen och om det inte blivit bättre eller om symptomen blivit värre tycker jag du skall gå tillbaka till doktorn. Doxyferm är relativt starkt penicillin och vad jag vet är gonorré och klamydia relativt lättdödade men det finns en del antibiotikarecistenta klamydiastammar i Sverige.

Jag har aldrig hört talas om svamp i urinröret. Jag tror inte att man kan få det. Svamp kan man dock få på snoppen, ollonet och under förhuden. Det behandlar man med cortimyk eller pevaryl eller liknande, men en läkare bör undersöka det först. Har du inte torr kliande hud på ollonet är det antagligen inte svamp.

matloe:

Kan detta bero på jag bruka alkohol under 1dag samtidigt jag tog tabletten (blandade)? det var Bal...


Jag tror inte att det är ett problem, även om det inte är det bästa att göra om man är sjuk.

Spana också in: